Procesul în care Electroputere VFU Pașcani cere 750.000 de euro de la Primăria Timișoara, pentru lucrări suplimentare pe care susține că le-a făcut la tramvaiele Armonia, a fost amânat a patra oară. Firma spune că, dacă nu ar fi făcut lucrările, ar fi pus în pericol siguranța călătorilor.
În aprilie 2014, Primăria Timișoara finaliza licitația pentru reabilitarea a 30 de tramvaie, fiind desemnată drept câștigătoare asocierea Electroputere VFU Paşcani – Astra Vagoane Călători Arad. Formula de achiziție a fost cea a unui acord-cadru pe o perioadă de patru ani, cu patru contracte subsecvente. „Prețul convenit pentru îndeplinirea contractului, plătibil prestatorului de către achizitor, este de 17,3 milioane de lei (echivalentul a 8 tramvaie), la care se adaugă TVA. Prețul este ferm și nemodificabil pe perioada de valabilitate a contractului”, se preciza în actul oficial, pentru fiecare contract subsecvent. Reabilitarea unei singure garnituri costa 2,57 milioane de lei, cu TVA. În decembrie 2017 însă, Electroputere VFU Pașcani a dat în judecată Primăria Timișoara, solicitând bani în plus pentru reabilitarea a 16 tramvaie vizate de ultimele două contracte subsecvente.
Societatea din Pașcani invoca în acțiunea sa Legea 554/2004, pentru ocrotirea interesului public constând în asigurarea siguranței circulației și a pasagerilor. Electroputerea VFU cere ca instanța de judecată „să pronunțe o hotărâre care să suplinească consimțământul pârâtei și care să țină loc de de acte adiționale (…) în sensul introducerii obligațiilor prestatorului de dotare a tramvaielor cu tampoane Crash și de refacere integrală a caroseriei, corelativ cu obligarea autorității contractelor la plata costurilor ocazionate de aceste lucrări suplimentare, în cuantum de 216.565,82 lei pentru fiecare vagon modernizat și reparat de reclamantă, în temeiul acordului-cadru și contractelor subsecvente sus-menționate, respectiv 54.480,30 lei, cost aferent dotare tampon Crash/vagon, și 162.079,52 lei, cost aferent refacere integrală a caroseriei/vagon, valoarea totală a lucrărilor suplimentare fiind în sumă de 3,4 milioane lei pentru toate cele 16 vagoane care fac obiectul celor două contracte subsecvente”.
În cazul în care contractele subsecvente vor fi terminate înainte de încheierea procesului și, deci, nu mai pot fi încheiate acte adiționale, cei de la Electroputere VFU Pașcani voiau ca banii pentru lucrările făcute suplimentar să le fie plătiți sub forma de despăgubiri. Procesul aflat pe rolul Tribunalului Timiș a avut primul termen în luna mai și pe 20 septembrie a înregistrat o nouă amânare, cea de-a patra, din cauza lipsei unui raport de expertiză. Următoarea înfățișare este programată pe 11 octombrie. Fostul director general al STPT, Ioan Goia, acum director tehnic al societății, explica că de fapt firma din Pașcani nu a știut exact ce operațiuni trebuie să facă și a licitat un preț scăzut care să-i asigure contractul. Dacă va pierde, primăria va trebui să plătească 750.000 de euro.
Comentarii prin facebook