Timişoara este un paradox pe harta taximetriei. Deşi are printre cele mai multe oferte de taxiuri la mia de locuitori, capitala Banatului are cele mai mari preţuri pe kilometru din ţară. La sfârşitul anului trecut, tariful de zi pe kilometru a explodat de la 1,49 lei la 2,19 lei. În niciun oraş din România, preţul mediu al unui kilometru cu un taxi nu depăşeşte 1,99 lei.
În Timişoara sunt peste 3.500 de maşini de taxi. Reprezentanţii primăriei susţin că, pentru a fi la nivelul marilor orașe, numărul acestora ar trebui să fie undeva la jumătate. Deși oferta este abundentă, la Timişoara se pare că şi cererea este foarte mare. Patronul celei mai importante firme de taxi susţine că tariful este atât de mare pentru că Timişoara este un… oraş european.
„Am mers mai bine de doi ani la un tarif de subzistenţă de 1,49 lei pe kilometru. Era normal să mărim tariful. Ce să spun acum, că poate era mai bine să-l facem 1,99 lei pe kilometru? Suntem un oraş european şi, în acest moment, nu se pune sub nicio formă problema ca tarifele să scadă”, ne-a declarat Tudorel Peşeteleu, patronul de la Tudo Taxi, cea mai mare firmă de taximetrie din Timişoara. Tudo a ajuns la fix 1.000 de maşini şi reprezintă aproape o treime din piaţa de taxi locală.
În comparaţie cu oraşul de pe Bega, în București sunt de cel puţin patru ori mai multe firme de taxi. Majoritatea au un tarif pe kilometru în timpul zilei situat între 1,39 şi 1,95 lei. La Arad, tariful taximetrelor pe timp de zi este de 1,99 lei pe kilometru. Acelaşi preţ este şi la Cluj, şi la Iaşi. Braşovul este unul dintre cele mai ieftine oraşe în privinţa taxiurilor. Aici, preţul pe kilometru este cuprins între 1,33 şi 1,35 lei. În Oradea un taxi te costă 1,68 lei/km, la Reşiţa – 1,65 lei/km, la Piteşti – 1,5 lei/km, la Constanţa – 1,79 lei/km, la Lugoj – 1,67 lei/km.
„Suntem printre primele oraşe ca număr de taximetrişti la mia de locuitori. Noi ar trebui să avem cam jumătate din numărul de taximetre pe care le avem. Chiar dacă preţurile ar trebui să fie mai mici, având în vedere oferta mare, la noi lucrurile merg invers. Există alte costuri colaterale destul de importante şi astea menţine preţul mare. Primăria ar fi trebuit să intervină mai demult şi în privinţa numărului legal de taxiuri şi a tarifului”, ne-a declarat viceprimarul Traian Stoia.
Comentarii prin facebook