Timisorencele ii vor multumi pentru pavajul din centru! Asta crede primarul Robu / FOTO

40.000 de metri pătrați pavați cu piatră naturală din România și Italia și cărămidă din Austria, plus un model care să nu le rupă picioarele doamnelor încălțate în pantofi cu toc. Asta le promite primăria timișorenilor, la încheierea lucrărilor de reabilitare din centrul istoric. Primarul Nicolae Robu spune că a meritat să facă nazuri la modelul pavajului.

pavaj cetate1

În centrul istoric al Timișoarei se lucrează, în prezent, la pavarea Pieței Libertății și au început, timid, operațiuni similare pe străzile Mercy și Lucian Blaga. La final, cu tot cu cele patru piețe – Libertății, Sf. Gheorghe, Țarcului și Unirii – vor fi nu mai puțin de 40.000 de metri pătrați de pavaje făcute cu piatră autohtonă și de import. „Piatra folosită la pavarea străzilor și pieţelor din centrul istoric provine, în cea mai mare parte, din județele Bistriţa şi Alba, dar și de la Trento, din Italia, de unde vine porfirul roșu de pe strada Mercy. Cărămida clincherizată din Piața Libertății este importată din Austria”, a declarat, pentru debanat.ro, Alina Pintilie, purtătorul de cuvânt al Primăriei Timișoara. Conform acesteia, 25% din pavaj provine din import, iar restul este din România.

robu pe mercy

Străzile Mercy, Lucian Blaga, Eugeniu de Savoya și Vasile Alecsandri vor fi pavate cu piatră cubică naturală de 6×6 cm în vecinătatea clădirilor, calupuri de 12×12 cm în câmp, respectiv plăci de mari dimensiuni, de 60×60 cm, pe zona centrală. Modelul poate fi văzut – și testat deja – de timișoreni pe strada Mercy, unde s-a lucrat ceva mai mult. Pe străzile Fără Nume, Enrico Carusso, Francesco Griselini, Sergent Constantin Muşat și Radu Negru se va folosi piatră cubică de 6×6 cm în apropierea clădirilor, respectiv de 12×12 cm în câmp.

Primarul Nicolae Robu este mulțumit de felul în care arată pavajul de pe strada Mercy. Mai mult decât atât, edilul spune că… merită felicitat! „Am făcut un test – cum se merge unde e numai piatră cubică, chiar cu toată grija să fie cât de cât netedă, şi cum se merge unde e piatră mare. O să-mi mulţumiţi mie, toate femeile din Timişoara o să-mi mulţumiţi că m-am luptat pentru asta şi câte mi-am încasat iar de la toţi!”, a spus, pentru debanat.ro, edilul. Robu le-a cerut de mai multe ori până acum proiectanților modificare modelului de pavaj, iar acum pare, în sfârșit, mulțumit.

pavaj cetate7

Între timp, se fac ultimele pregătiri pentru începerea lucrărilor la pavarea Pieței Unirii. Acestea vor demara în zona Dom – Muzeul de Artă, unde o parte din pietre au fost deja scoase din sacii în care au depozitate acum aproape un an. Conform reprezentanților PMT, pavajul din Unirii va fi realizat din aceleași pietre vechi și va avea un „desen personalizat”. În ultimul an și jumătate au existat mai multe zvonuri conform cărora pietrele urma să fie vândute și înlocuite cu „chinezisme”. Reabilitarea centrului istoric ar trebui să se încheie până la 31 decembrie, ultima zonă fiind chiar cea a Pieței Unirii.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Gauss topografie timisoara

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

drdp

Cum scăpați de înghesuiala de pe DN68A Margina – Ilia. DRDP spune că sunt și rute alternative

DN 68A Margina – Ilia este unul dintre cele mai aglomerate și mai stricate drumuri din Timiș. Vacanța crește și mai mult traficul, asta în condițiile în care, în această perioadă, se fac și lucrări de reparații. Cei de la DRDP le recomandă șoferilor rute alternative.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cum scăpați de înghesuiala de pe DN68A Margina – Ilia. DRDP spune că sunt și rute alternative

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Regia Autonomă „Administrația Canalului Navigabil Bega” are consiliu de administrație, din care face parte Titu Bojin, dar și director interimar. Este vorba despre Gheorghe Tătar, un colaborator apropiat al lui Bojin. Când vor circula vaporașele e încă greu de spus. Ministerul Transporturilor face acum concursuri de angajare la regie.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Titu Bojin și un fost director din CJ Timiș, șefi interimari la… vaporașele Primăriei Timișoara
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top
WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com