Celula de criză
Ciceo l-a numit pe Daniel Idolu manager al proiectului POS DRU “Formare profesională în transportul aerian: securitatea în muncă și protecția mediului în utilizarea tehnologiilor moderne”. Durata proiectului a fost stabilită și aprobată pe o perioadă de 30 de luni, iar valoarea totală cuantificată a fost de 5.987.031 RON, așa cum rezultă din contractul POSDRU/81/3.2/S/59569. Ulterior, după acești pași mărunți, Idolu și-a numit și echipa de apropiați, cu care a încasat bani frumoși, ca și experți formatori. Așa se face că, din ”echipa de șoc” al lui Daniel Idolu, formată din 12 membri, au făcut parte 4 angajaţi ai Aeroportului Internaţional Timişoara – Traian Vuia: Dan Idolu, director general al AIT – manager proiect, Avram Peianov Sava Milan, consilier juridic al AIT până în 2010, Bogdan Faur, economist AIT – expert activitatea A1 și membru al comisiei de elaborare strategie de formare profesională la aeroporturile din România, Grigorii Doroşenco, coordonator birou resurse umane AIT – coordonator activitatea A2/formare profesională autorizare cursuri, organizarea şi furnizarea programelor de instruire. Trebuie menționat că Bogdan Faur este nepotul lui Idolu, Peianov este rudă cu actuala șefă a compratimentului juridic al AIT, audiată și ea împreună cu Idolu pentru neregulile din contractele din primul său mandat de director, iar Grigorii Doroşenco este fost angajat de bază al companiei Carpatair. Practic, Doroșenco este omul care asigura legătura și fluxul de informații din ambele părți, adică dinspre compania moldovenească înspre AIT si invers, asta după ce managerul Carpatair, Nicolae Petrov și Daniel Idolu au intrat în conflict, iar între cele două entității au început să curgă acuzații vizavi de datorii reciproce, contracte dubioase și favorizarea concurenței. Vizavi de concurență, Petrov a acuzat managementul lui Idolu că a favorizat, prin tarife și sub pulpana unor contracte de publicitate, compania low cost WizzAir, lucru care explică și prezența operatorului pentru WizzAir, Menzies Aviation, printre membrii Asociației Aeroproturilor din România.
Idolu, un trainer european
În perioada cât a fost tras pe linie moartă, adică între 7 decembrie 2009 și 18 iunie 2012, Idolu și echipa au ținut cursuri de formare profesională pe aproape toate aeroporturile din România, chiar și pe cele falimentare, încasând onorarii frumoase din bani europeni. Totuși, Idolu a avut însă “embargo” la cursuri, chiar la fostul său loc de muncă, adică pe Aeriportul Timișoara, unitate condusă la acea vreme de Cornel Sămărtinean, atualemente deputat în Parlamentul României. Oricum, odată cu revenirea pe funcția de director al AIT, însă ca interimar, Daniel Idolu a făcut un flic-flac mortal și a reușit să prelungească perioada de finalizare a proiectului POS DRU, evident pentru a mai încasa bani din “formarea profesională” a angajaților de pe aeroprotul timișorean. Interesul său era de a avea cât mai mulți cursanți, motiv pentru care s-au ținut cursuri de la directori de direcții și până la femeile de serviciu. Nu e glumă, pentru că însuși Idolu a recunoscut, la conferința regională de la Timișoara, din 14 decembrie 2012, că: “…jumătate din persoanele care au făcut aceste cursuri sunt femei. Au fost instruiți de la manageri la femeile de serviciu. De obicei mergeau la cursuri persoane din middle și top management, iar acum au participat și oameni cu opt clase. De exemplu, a fost un curs special pentru femeile de serviciu, care fac curățenie în aeronave. Acesta este marele câștig adus de proiectul pe care îl desfășurăm, și anume că am integrat toate categoriile de instruire din rândul personalului. Oamenii se simt implicați, au avut ocazia să cunoască colegi de pe alte aeroporturi”. Ceea ce nu știa lumea era că, la această conferință regional, Idolu se exprima în dublă calitate, cea de manager de proiect al Asociației Aeroporturilor din România, dar și de proaspăt revenit director al AIT. Adică, de plătitor al unor servicii, sub o forma indirecta, dar și de încasator al unor bani europeni!!!
Comentarii prin facebook