Adio, autostrada spre Belgrad! Sarbii renunta la proiect

S-a tot discutat, s-a aprobat apoi un studiu de fezabilitate de peste 9 milioane de euro, dar, până la urmă, nu se mai face. Este vorba despre autostrada care ar fi trebuit să lege Timișoara de Pancevo și apoi de Belgrad. Partea sârbă nu consideră prioritară în acest moment o astfel de investiție.

Guvernul României a aprobat, la începutul lunii martie, un memorandum pe tema negocierii și semnării unui protocol între Guvernul României și Guvernul Republicii Serbia. Acesta viza studiul de fezabilitate pentru viitoarea autostradă Timișoara – Pancevo. Premierul Sorin Grindeanu spunea că, dacă toate lucrurile merg cum trebuie, construcția ar putea începe anul viitor. „Printr-o hotărâre de guvern, am deblocat proiectul Autostrăzii Timișoara – Pancevo. S-au aprobat indicatorii prin hotărâre, astfel încât studiul de fezabilitate să intre la finanțare pe actualul exercițiu bugetar. Pe viitorul exercițiu bugetar vrem să putem intra la execuție la finanțarea acelui tronson”, declara Grindeanu. Din păcate, acest lucru nu se va întâmpla. „Partenerii sârbi, pentru că trebuie să fie de acord și Serbia, și România, consideră că nu este strategic acel proiect și au renuntat la susținerea pentru proiectul respectiv. Nu din partea noastră, ci din partea Serbiei s-a renunțat”, a spus, acum, premierul, citat de digi24.ro.

Practic, Timișoara ar fi urmat să fie legată de Pancevo printr-o șosea de mare viteză cu o lungime de aproximativ 140 kilometri, cu două benzi pe sens. Între Belgrad și Pancevo există deja o șosea de mare viteză cu patru benzi. În noiembrie 2016, la Timișoara, fostul prim-ministru Dacian Cioloș și premierul sârb Aleksandar Vucic au avut o discuție care a inclus și această autostradă.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

5 comentarii pentru acest articol

++ a spus: (mai 22nd, 2017 at 09:58 )

sirbii n-au bani de autostrazi, sa fim seriosi. ce mai e Tito cu sirba lui sa scoata bani din occident? asta s-a cam terminat definitiv si nici din provincii nu mai pot scoate bani ca sint independente intre timp. sau saturat sa tot fie mulse se Belgrad. si totusi autostrada ar fi benefica in viitor, asa cum e cea cu Ungaria.

Alex a spus: (mai 22nd, 2017 at 10:07 )

NU mai era necesara dpdv EU fiindca e deja operational coridorul west – Tesaloniki via Serbia (vezi coborirea de la Szeged spre Beograd). Doar un foereign trade de cateva miliarde bune (ceea nu-I si nu va fi cazul nefiind economii complementare) ar mai fi justificat o asemenea investitie. Acum vreo 10 ani puteam trage pe la noi (theoretic) coridorul …

radu a spus: (mai 23rd, 2017 at 22:40 )

++vorbeşte tâmpenii mai mari decât el.Sârbii au 2 autostrăzi spre occident:Belgrad-Szeged-Budapesta-Viena şi Belgrad-Zagreb-Ljubljana-Trieste.Aşa că nu se-ncurcă ei cu babilonia românească!

Halasz Milionaru a spus: (mai 24th, 2017 at 07:40 )

Radu….lasa ca nu ci sarbii nu sunt un model. N-au nici ei autostrazi nici bani de ele. Iar Timisoara Viena avem. Deci am putea sa zicem ca nici noi nu ne incurcam cu babilonia sarbeasca

anteconbega a spus: (mai 24th, 2017 at 09:32 )

De fapt, sârbii au vrut, guvernul lui peşte dela Bucureşti nu a putut! Halasz ember, au sârbii autostrăzi cam cât au românii.
1. Horgoš (Ungaria) – Novi Sad – Belgrad – Niš – Preševo (graniţa cu Macedonia). Are o lungime totală de 584 km, dintre care sunt construiţi 505 km de autostradă. 2. Belgrad – Ljig – Preljina. Are o lungime de 132 km. 3. Batrovci (graniţa cu Croatia) – Belgrad – Pančevo – Vršac – Vatin (graniţa cu România). Are o lungime totală de 213 km, dintre care sunt construiţi 112 km de autostradă (16 km cu Autostrada 1). 4. Kotroman (graniţa cu Bosnia şi Herzegovina) – Užice – Čačak – Kraljevo – Kruševac – Pojate (intersecţie cu Autostrada 1). Are o lungime totala de 225 km. 5. Niš (intersecţie cu Autostrada 1) – Pirot – Dimitrovgrad – Gradina (graniţa cu Bulgaria). Are o lungime totală de 109 km, din care sunt construiţi 19 km de autostradă. 6. Užice (intersecţie cu Autostrada 4) – Gostun (graniţa cu Muntenegru) (autostrada va avea o rută complet diferită: Požega (intersecţie cu Autostrada 4) – Ivanjica – Boljare (graniţa cu Muntenegru). Are o lungime totala de 109 km.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Sky Group la 20 de ani: Povestea merge mai departe!

În urmă cu două decenii, un startup început în Timișoara a avut o altfel de abordare: să revoluționeze piața națională a imprimantelor, aducând inovație și eficiență în fiecare birou și în fiecare casă. Din 2004 și până acum, Sky Group s-a transformat într-un lider de necontestat în producție, import și distribuție. Astăzi, Sky Group nu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Sky Group la 20 de ani: Povestea merge mai departe!
dermaskin-orizontal
gauss-topografie-timisoara_728x90px

Economic vezi arhiva Economic

Conducerea CCIA Timiș a participat la deschiderea FoodIntelForum

Președintele Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș, Florica Chiriță, a participat la deschiderea oficială a celei de-a VII-a ediții a FoodIntelForum – Agribusiness – Producție alimentară/băuturi – Retail – Ho.Re.Ca., eveniment găzduit de Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București, sub cupola Leader Space. „Doresc să vă mulțumesc pentru invitația de a participa...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Conducerea CCIA Timiș a participat la deschiderea FoodIntelForum

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Presat să găsească o locație pentru găzduirea canotorilor de la CSM Timișoara, după ce le-a demolat hangarele în procesul de curățire a malului Begăi de mai multe construcții, primarul Dominic Fritz anunță că s-a înțeles cu Elisabeta Lipă, președinta Agenţiei Naţionale pentru Sport. Sportivii și bărcile lor ar urma să fie mutați la baza deținută...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria Timișoara vrea să mute canotorii la baza Agenției Naționale pentru Sport din Parcul Rozelor
Alianța dreptei Unite este formată din susținători ai valorilor de dreapta și din oameni care conștientizează amenințarea ca PSD-ul să acapareze întreaga putere în România. Este un pericol cât se poate de real. Oamenii uită destul de repede anii 2000-2004, perioada Năstase, perioada Dragnea 2016-2020. În liniște, PSD-ul ne lucrează, pe fiecare dintre noi. Provin...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Alin Nica: În patru ani, Dominic a schimbat multe în Timișoara. PSD nu s-a schimbat, pericolul e acolo.
CSC Dumbrăviţa se află în fața unui nou joc ce îi poate asigura, din punct de vedere matematic, îndeplinirea obiectivului. Sâmbătă, de la ora 11.00, pe arena „Ștefan Dobay”, vine Metaloglobus București. O victorie în această partidă ar echivala cu menținerea în Liga a II-a pentru al doilea an la rând al echipei de la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Şansa salvării vine sâmbătă
Veselie mare, vineri dimineața, la Biroul Electoral Municipal Timișoara. Nicolae Robu, la braț cu Alfred Simonis au venit să depună candidatura fostului primar la obținerea unui nou mandat. Alături de el s-au mai aflat și cei doi noi lideri liberali trimiși de la București să ocupe locurile de șefi la PNL Timiș și Timișoara, dar...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Alianța PSD – PNL a depus candidaturile la alegerile locale pentru Timișoara și Timiș/FOTO
Alfred Simonis, liderul PSD Timiș, le recomandă celor de la Consiliul Județean Timiș să facă deja cererea pentru emiterea hotărârii de guvern de demolare a stadionului Dan Păltinișanu, pentru ca această operațiune să meargă în paralel cu cea de proiectare și licitație, care e derulată de CNI. Această etapă nu e condiționată de demolare, spune...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Simonis sfătuiește CJ Timiș să se apuce de demolarea stadionului: ”Avem opt luni pentru proiectare, timp în care putem demola baza”
Președintele Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș, Florica Chiriță, a participat la deschiderea oficială a celei de-a VII-a ediții a FoodIntelForum – Agribusiness – Producție alimentară/băuturi – Retail – Ho.Re.Ca., eveniment găzduit de Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București, sub cupola Leader Space. „Doresc să vă mulțumesc pentru invitația de a participa...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Conducerea CCIA Timiș a participat la deschiderea FoodIntelForum
Compania Colterm a decis ca în următoarea perioadă să oprească furnizarea energiei termice pentru încălzirea populației din sistemul de termoficare al orașului. Decizia a fost luată ca urmare a creșterii temperaturilor exterioare. Încălzirea va fi oprită cel târziu luni dimineața, dar parametrii de furnizare vor fi reduși progresiv în aceste zile. ”Având în vedere temperaturile...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se oprește furnizarea căldurii la Timișoara
Checea există ca şi comună doar fiindcă nişte minţi luminate au decis, în urmă cu ceva ani, să pulverizeze vechile UAT-uri, înfiinţându-se astfel, doar în Timiş câteva zeci de comune noi, unele dintre ele neavând bani nici pentru salariile angajaţilor. (Precum în povestea cu bolovanul aruncat în baltă, acum alte minţi luminate încearcă să comaseze...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Jurnal de campanie (5). Poveste din Checea, comuna în care naşul şi finul se bat pentru funcţia de primar. Şi nu e singura curiozitate de acolo
Top