Strada Popa Șapcă, împreună cu pasajul și amenajarea de pe Demetriade, au fost redeschise în sfârșit traficului. Cu suflători, șampanie, diplome și un discurs de trei sferturi de ceas. Se întâmplă după doi ani de șantier și cu o controversă legată de infrastructura de biciclete. Totul a costat peste 6 milioane de euro.
Amenajarea de la Popa Șapcă este, în sfârșit, gata, „autorii” fiind asocierea SC Sylc Cons Trans SRL, SC Tableros y Puentes SA și SC Petrucco SA, la un preț de 28,4 milioane de lei, cu tot cu TVA. Sunt patru benzi, câte două pe sens, și șase mai înguste pe sub noul pasaj, fiind extins și Bd. Antenei. Promisiunea inițială a vizat și realizarea de trotuare și piste de biciclete, însă în final lucrurile au arătat un pic altfel. Pista de biciclete a fost desenată pe trotuar, iar primarul Nicolae Robu a explicat astfel decizia: „Sunt alături de bicicliști în doleanța lor legitimă de a avea piste dedicate cât mai bune și cât mai multe, cum sunt alături de toți ceilalți cetățeni ai orașului, fiecare categorie cu propriile doleanțe, la fel de legitime și ele. În tot și-n toate, însă, trebuie să prevaleze rațiunea. Punctual: ecartul stradal al străzii Popa Șapcă este un dat, el e atâta cât e și pe el trebuie să ne pliem! Cred că, în condițiile date, oricine ar fi realizat ce am realizat și noi: 4 benzi auto, locuri de parcare, aliniamente de copaci și o pistă bifuncțională, în regim «space sharing» -alee pietonală+pistă de biciclete”.
În vara anului trecut, proiectul a fost modificat un pic, în ideea de a le oferi șoferilor o surpriză, astfel că au fost create 6 benzi pe sub pasaj. „S-a făcut, într-adevăr, o modificare, s-a mers și pe îngustare. Cred că fiecare bandă a fost îngustată cu 10 sau 20 de centimetri. Nu s-a lăsat așa de mult la margine, nu știu detalii. Contează foarte mult cele șase benzi. Dacă vrea un șofer să facă stânga, blochează toată coloana pentru asta. Dacă îi faci o bandă de încadrare, care va fi destul de lungă, este până pe la Tribunalul Militar, pe acolo, nu blochează traficul. Cred că intră zece mașini, nu știu exact câte. Este bandă de încadrare și pentru stânga, și pentru dreapta, și atunci cine merge în față are patru benzi libere”, spunea Nicolae Robu, în august 2017.
Înainte să inaugureze oficial strada, Robu a spus, din nou, că se bucură de sprijinul timișorenilor și că nemulțumiții, foarte puțini la număr, în opinia sa, au încercat în zadar să creeze vâlvă în oraș. „Noi vrem să fie mulțumiți timișorenii cei mulți, ei și numai ei, atunci când dăm în folosință obiectivele. Sunt lucruri mărunte, dar cine are interes mai mare să se dea drumul la trafic decât primarul? Nu cred că are cineva interes mai mare, pentru că tot disconfortul, câtă vreme este șantier undeva, conduce la vorbe bune din partea unora la adresa primarului. Apropo de asta, s-a putut vedea care e percepția publicului și în aceste zile, când unii au încercat diverse instigări. Ca și altădată, a ieșit ce a ieșit. Mergem înainte fără șovăială, pentru că ne confirmă timișorenii cei mulți, acolo în stradă, în contactul direct cu ei, că asta își doresc, o modernizare în forță a orașului. Cei mulți înțeleg că asta nu se poate produce fără un disconfort temporar”, a afirmat primarul. Conform acestuia, este vorba despre „un obiectiv construit de la zero și trebuie să ai mintea dusă rău de tot să spui că este vorba despre o cosmetizare”.
Posted by Otilia Ghitescu on Tuesday, May 29, 2018
Inaugurarea a avut de toate, după „rețeta” de până acum a lui Nicolae Robu: muzică, de această dată cu suflători și „Aida”, diplome, filmuleț și discursuri de mulțumire. În asistență, pe lângă diverși funcționari din primărie, familia primarului: soția, fiul și fiica, al cărei rol a fost, la fel ca la Pasajul Jiul, să transmită live pe Facebook întreaga ceremonie. Edilul a vorbit aproape o oră, a povestit cât de grozavă este amenajarea de la Popa Șapcă, despre care susține în continuare că este una nouă 100%, explicând de ce nu vor mai pluti mașinile pe sub pasaj când va ploua torențial, dar și spunând că nu se putea face pistă de biciclete separat, pentru că nu permitea geometria spațiului. Au primit diplome directorii de direcții din PMT, dar și reprezentanți ai proiectantului, ai constructorului și ai diverșilor furnizori de utilități care au lucrat pe acest șantier. La un moment dat, Robu a întrebat de șampanie, dar a primit un răspuns negativ, așa că a continuat să explice cum și cât de mult s-a lucrat. A urmat tăierea de panglică și, ca prin minune, apărut și șampania. Apoi edilul s-a urcat la volanul „limuzinei de lux”, așa cum ironic a repetat de câteva ori, și a trecut primul pe sub pasaj. Imediat după s-a deschis traficul și pentru restul șoferilor. Conform lui Robu, pe strada Popa Șapcă trec zilnic 60.000 de mașini.
Comentarii prin facebook