Trotuar sau pista de biciclete? Pe strada Popa Șapcă, pietonii și bicicliștii se vor înghesui pe 2 metri

A costat peste 6 milioane de euro, a durat 2 ani, stă să fie inaugurată, dar una dintre promisiuni a fost încălcată. Strada Popa Șapcă are de acum 4 benzi de circulație, însă pietonii și bicicliștii se vor înghesui pe trotuarele de 2 metri lățime, deși fusese anunțat altceva. Sau, dacă este să ne luăm după indicatoare, poate că pietonii sunt excluși… UPDATE: Primarul Nicolae Robu spune că nu era loc de pistă separată și crede că „trebuie să prevaleze rațiunea”.

Amenajarea de la Popa Șapcă este, în sfârșit, gata și va fi deschisă peste două zile, așa cum a anunțat deja primarul Nicolae Robu. Ea a fost executată de asocierea SC Sylc Cons Trans SRL, SC Tableros y Puentes SA și SC Petrucco SA, la un preț de 28,4 milioane de lei, cu tot cu TVA. Conform declarațiilor făcute de la bun început de edilul șef, la finalul lucrărilor, strada Popa Șapcă va avea, la finalul lucrărilor, patru benzi, câte două pe sens, dar și piste de biciclete și trotuare moderne, urmând să fie extins și Bd. Antenei. Iată ce spune Robu, în mai 2016: „Lucrarea este complexă și foarte, foarte importantă pentru orașul nostru. Aici avem unul dintre cele mai importante puncte de strangulare a traficului și, evident, în momentul în care pasajul va fi dat în funcțiune, se va circula mult mai lejer. Nu avem în prezent nici trotuare civilizate, nici piste de biciclete. Vom rezolva cu ocazia acestei lucrări absolut toate problemele și, dincolo de funcționalitatea care va fi la cu totul alt nivel, și aspectul urban va fi altul. Orașul va arăta mai modern, mai frumos”.

Realitatea din teren îl contrazice însă, cel puțin în ceea ce privește pistele de biciclete și trotuarele. Nici de această dată, la o amenajare făcută de la 0, proiectanții nu au ținut cont de tot mai numeroasa comunitate pe două roți din Timișoara. S-a decis, astfel, desenarea pistei de biciclete pe un trotuar foarte îngust, într-o zonă foarte circulată, unde, foarte probabil, bicicliștii și pietonii se vor deranja reciproc. Luni, 28 mai, bicicliștii sunt invitați la un eveniment chiar pe strada cu pricina. „Administrația locală din Timișoara în continuare nu consideră că bicicleta este un mijloc de transport. Luni, de la ora 18, ne adunăm pe strada Popa Șapcă. Constant ni se promite că infrastructura velo este pe lista de priorități, dar în practică bicicliștii sunt înghesuiți pe un troturar de 2m într-o zonă unde carosabilul putea să ne acomodeze cu brio pe toți. Nu, nu contăm pentru administrația locală! Este nevoie să ne facem văzuți și auziți – ne vedem luni, de la ora 18, pe Popa Șapcă, în număr cât mai mare”, sună invitația făcută pe Facebook.

În calitate de biciclist e extrem de dificil să respecți legea în Timișoara. Aș prefera să văd că se încurajează mersul pe bicicletă, că părinții își pot duce copii la școală în siguranță pe bicicletă, că fan courier livrează cu cargo bike-uri, că poți folosi bicicleta fără să fi pus în pericol și să pui în pericol simpli pietoni de pe trotuar. Te-ai gândit cum vei circula cu bicicleta pe trotuarul plin de pietoni sau cum vei evita oamenii care ies din casele de lângă trotuar? Nu vom avea un oraș mai sigur și mai curat dacă nu începem să gândim, ci vom continua să ne separăm în cete șoferi, bicicliști, pietoni… Respectul îl oferi apoi îl ceri.
Biciclist din Timișoara

Pe de altă parte, la ce indicator rutier este „plantat” la capătul trotuarului, s-ar putea deduce că, de fapt, acela nu este un trotuar, ci o pistă de biciclete…
UPDATE: Primarul Nicolae Robu le răspunde bicicliștilor, făcând apel la rațiune și la bună înțelegere. Sfatul edilului este ca pietonii și cei pe două roți să împartă trotuarul, pentru că nu exista destul loc pentru crearea unei piste speciale de biciclete.
„Aflu că ceea ce va reprezenta o bucurie pentru 60.000 de șoferi pe zi -noul pasaj Popa Șapcă, nou 100%!- și amenajările conexe, «îi nemulțumește profund pe bicicliști». Să fiu corect înțeles: eu sunt alături de bicicliști în doleanța lor legitimă de a avea piste dedicate cât mai bune și cât mai multe, cum sunt alături de toți ceilalți cetățeni ai orașului, fiecare categorie cu propriile doleanțe, la fel de legitime și ele. În tot și-n toate, însă, trebuie să prevaleze rațiunea. Punctual: ecartul stradal al străzii Popa Șapcă este un dat, el e atâta cât e și pe el trebuie să ne pliem! Eu cred că, în condițiile date, oricine ar fi realizat ce am realizat și noi: 4 benzi auto, locuri de parcare, aliniamente de copaci și o pistă bifuncțională, în regim «space sharing» -alee pietonală+pistă de biciclete. Adresez întrebările:
1. Ar fi renunțat cineva la vreuna din cele 4 benzi auto?
2. Ar fi renunțat cineva la locurile de parcare și-așa departe de a fi suficiente?
3. Ar fi renunțat cineva la aliniamentele de copaci cu verdeața conexă?
4. Ar fi renunțat cineva fie la aleea pietonală, fie la pista de biciclete?
Presupun că răspunsul oricui este NU la toate cele 4 întrebări. Și-atunci, inevitabil, bicicliștii și pietonii trebuie să partajeze spațiul de 1.80-2.00 m, civilizat, respectându-se reciproc. Lucru deloc greu, câtă vreme fluxul pietonal în zonă este unul de nivel scăzut, chiar foarte scăzut”, a notat Robu. Primarul Timișoarei mai crede că este vorba despre „o nouă mare realizare a orașului nostru”, care reprezintă „un nou mare salt în modernitatea, funcționalitatea și frumusețea lui”. Convingerea lui este că, „în 5 ani, când sutele de castani plantați pe cele două aliniamente vor fi mari, și cei ce acum înjură vor admira această stradă -acest bulevard, de fapt!- și vor fi mândri că orașul lor are așa ceva!”.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

4 comentarii pentru acest articol

Alex a spus: (mai 27th, 2018 at 11:50 )

Asa-i cand lucrarile sunt facute cu spaga. Sunt facute prost. Sau, daca zice ca n-a luat nimic, inseamna ca e de o incompetenta colosala. Astept sa vad cine va zice ca sunt vinovatii. Intotdeauna altii, nu el.

Sagarmatha a spus: (mai 27th, 2018 at 21:01 )

Dacă nu era șpagă, cum spui, unde era loc pentru piste de biciclete? Unii vorbesc să nu tacă, doar sunt români!

manuel a spus: (mai 28th, 2018 at 07:39 )

Toate bune pana vom ajunge la maşina roşie. Acolo cum vom proceda?

Alex a spus: (mai 28th, 2018 at 11:59 )

Apropo de vorbit ca sa nu taca, Sagarmatha:

1. Indicatorul de pe trotuar e gresit, deci n-a verificat nimeni lucrarea cum trebuie
2. Marcajele din intersectie sunt gresite, nu corespund niciunui standard din lege, deci n-a verificat nimeni lucrarea cum trebuie.
3. Toate, dar ABSOLUT TOATE studiile de urbanism din ultimii 20 de ani spun asa: faci benzi de masini, vin masini. Faci benzi de biciclete, vin biciclete. Adica alegi ce vrei sa incurajezi. Primarul nostru nu e conectat la noutati, el, ca si freza lui, traiesc in trecut, cand nu se gandea nimeni la poluare. Toate orasele moderne din Europa reduc numarul de benzi pentru masini si cresc numarul benzilor pentru biciclete. Du-te pana la Szeged daca nu ma crezi. Adica, daca pana si la Szeged se poate….

E cu smecherie gandita treaba asta, si cu mult cinism. Biciclistii, fata de soferi, sunt mai putini, adica mai putine voturi. Unu la mana, doi la mana e mai scump sa torni asfalt pentru masini decat pentru biciclete, fundatii mai groase etc. Adica un comision mai mare. Plus ca la biciclete nu trebuie reasfaltat asa des, ca nu e presiune pe asfalt ca la masini.

Primarul asta, in loc sa pregateasca orasul pentru un viitor cat mai nepoluant, sa incurajeze prin investitii de calitate mobilitatea urbana fara poluare, viseaza numai sosele late.

RATT e praf si pulbere. Asa regie ineficienta si „condusa” in bataie de joc cred ca nici in Coreea de Nord nu este. E pur si simplu revoltator cat de mult isi bat joc de banii nostri acolo. Si cu toate astea, l-a lasat pe ala bine merci ani si ani de zile.

Deci transport public nu se ingrijeste sa avem, ca doar ASA SE REDUCE AGLOMERATIA PE SOSELE PESTE TOT IN FUCKING LUMEA CIVILIZATA, NUMAI IN TIMISOARA AVEM UN PAPAGAL VOPSIT CARE CREDE CA PACALESTE LUMEA. Te-o vota lumea, Robu, din lipsa de alternativa, dar respect nu mai ai, de aia fii sigur. Si eu te-am votat de 2 ori, dar la urmatoarea tura te-ai lins pe bot de votul meu.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Guvernul şi-a asumat din nou răspunderea pe reforma pensiilor magistraților

Guvernul și-a asumat marţi, în faţa plenului reunit al Senatului şi Camerei Deputaţilor, răspunderea pe reforma pensiilor magistraților. Premierul Ilie Bolojan a afirmat că proiectul este un act de echitate socială pentru românii care muncesc. Ilie Bolojan a declarat, la angajarea răspunderii Guvernului pe pensiile magistraţilor, că nicăieri nu există pensionări în aceste sisteme, la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Guvernul şi-a asumat din nou răspunderea pe reforma pensiilor magistraților
ISHO

Sport vezi arhiva Sport

O legendă a fotbalului timişorean se alătură proiectului Poli. Ioan Timofte este noul director sportiv al Politehnicii Timișoara.

Fostul internaţional român Ioan Timofte este, începând de astăzi, noul director sportiv al Politehnicii Timișoara. De fapt este o întoarcere, fiindcă Timofte a mai fost consilier al clubului. Fostul mare fotbalist al lui Poli a vorbit, în momentul întoarcerii la club, despre dragostea faţă de clubul fanion al Banatului. „Revin cu forță de muncă, revin...
Citeşte tot articolul Citeste articolul O legendă a fotbalului timişorean se alătură proiectului Poli. Ioan Timofte este noul director sportiv al Politehnicii Timișoara.
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Black Friday la Iulius Town Timișoara

Economic vezi arhiva Economic

Lucrările la tronsonul de autostradă Margina – Holdea continuă/Foto & Video

În ciuda vremii umede, echipele UMB GRUP și Euro-Asfalt lucrează în continuare pe 11 fronturi active pe tronsonul de autostradă Margina – Holdea. În subteran, excavațiile continuă, fiind acordată o atenție specială stratificației terenului. În acest sens, geologul de pe șantier monitorizează în permanență frontul de lucru, iar în funcție de interpretarea geologică se adoptă...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Lucrările la tronsonul de autostradă Margina – Holdea continuă/Foto & Video

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

O a doua clădire administrată de Consiliul Județean Timiș are, de marți, iluminat festiv pe fațadă. După Palatul Baroc, din Piața Unirii, și Palatul Administrativ, care este și sediul administrației județene e decorat pentru perioada sărbătorilor, în aceiași temă. CJ Timiș așteaptă, așa cum e în fiecare an, numeroși colindători. ”Clădirea Consiliului Județean Timiș a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Clădirea Palatului Administrativ este acum luminată fesitiv, pentru sărbătorile de iarnă/VIDEO
La doar câteva ore de la momentul în care Consiliul Județean Timiș a aprobat rezilierea contractului pe care compania de salubritate Polaris M Holding îl avea în Timiș pentru operarea stațiilor de transfer de la Deta, Jimbolia și Făget, respectiv la centrul de selectare a deșeurilor Timișoara, compania răspunde acuzațiilor și spune că va ataca...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Polaris M Holding răspunde după rezilierea contractului pentru activitatea din Timiș
Fostul internaţional român Ioan Timofte este, începând de astăzi, noul director sportiv al Politehnicii Timișoara. De fapt este o întoarcere, fiindcă Timofte a mai fost consilier al clubului. Fostul mare fotbalist al lui Poli a vorbit, în momentul întoarcerii la club, despre dragostea faţă de clubul fanion al Banatului. „Revin cu forță de muncă, revin...
Citeşte tot articolul Citeste articolul O legendă a fotbalului timişorean se alătură proiectului Poli. Ioan Timofte este noul director sportiv al Politehnicii Timișoara.
Guvernul și-a asumat marţi, în faţa plenului reunit al Senatului şi Camerei Deputaţilor, răspunderea pe reforma pensiilor magistraților. Premierul Ilie Bolojan a afirmat că proiectul este un act de echitate socială pentru românii care muncesc. Ilie Bolojan a declarat, la angajarea răspunderii Guvernului pe pensiile magistraţilor, că nicăieri nu există pensionări în aceste sisteme, la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Guvernul şi-a asumat din nou răspunderea pe reforma pensiilor magistraților
Începând de miercuri, 3 decembrie 2025, la ora 17:00, la Muzeul Național de Artă Timișoara va fi deschisă o expoziție cu totul inedită de tablouri tactile dedicate persoanelor nevăzătoare. Acțiunea, organizată împreună cu cei de la Consiliul Județean Timiș, are loc cu prilejul Zilei Mondiale a Persoanelor cu Dizabilități. Evenimentul, găzduit în Sala Baroc, va...
Citeşte tot articolul Citeste articolul La Muzeul Național de Artă Timișoara se deschide o expoziție dedicată special persoanelor nevăzătoare
Eliminarea locurilor de parcare prin amenajarea unui culoar pentru firobuze pe Take Ionescu și-a găsit soluția în viziunea primăriei. Administrația locală vrea să dărâme mai multe garaje din zonă și să amenajeze acolo mai multe locuri de parcare. Deocamdată avem la vot o hotărâre de consiliu local, care să susțină dorința. Primăria Timișoara a pregătit...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria a găsit soluția pentru locurile de parcare eliminate de pe Take Ionescu: se pregătește o hotărâre de consiliul local
Ceea ce era de așteptat s-a întâmplat, iar Consiliul Județean Timiș a aprobat rezilierea contractului cu societatea Polaris M Holding, care se ocupa cu operarea stațiilor de transfer de la Jimbolia, Deta și Făget, respectiv centrul de selectare a deșeurilor de la Timișoara. Disputa a pornit săptămâna trecută, când cei de la societatea amintită a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul CJT a aprobat rezilierea contractului existent cu Polaris M Holding pentru Deta, Jimbolia și Făget
„Dar din Dar de Crăciun”, campania organizată de Asociația Acasă în Banat, o campanie umianitară devenită tradiție, prin care oferă sprijin familiilor aflate în dificultate, persoanelor vârstnice singure și copiilor din județele Timiș și Caraș Severin, are în această lună o nouă ediție. Scopul campaniei este de a aduce un strop de căldură în casele...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Campania Dar din Dar de Crăciun e pregătită de start. O sută de familii nevoiașe vor fi ajutate cu sprijinul Acasă în Banat
Prima victorie din istorie în grupele Cupei României! CSC Dumbrăvița a dublat victoria din campionat cu Bistrița, acel 2-1 din noroi, tot cu 2-1 în Cupa României, în fața Slatinei, în etapa secundă. Meciul s-a jucat pe arena Ștefan Dobay, acceptabilă după partida de sâmbătă și a fost o întâlnire echilibrată, deschisă, energică. Oricine putea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Dumbrăvița întoarce spectaculos scorul și învinge în minutul 94 Slatina în Cupa României
În cursul zilei de astăzi, Primăria Timișoara a anunțat că, începând cu data de 2 decembrie 2025, se va sista încasarea taxelor de concesiune pentru locurile de veci pe întreaga perioadă a lunilor decembrie 2025 și ianuarie 2026. În această perioadă, cetățenii pot depune, la camera 12, documentele necesare pentru încheierea contractelor de concesiune, atât...
Citeşte tot articolul Citeste articolul De astăzi nu se mai încasează taxa pe locurile de veci la Timișoara
Top
deBanat.ro - spune realitatea!
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.