Trotuar sau pista de biciclete? Pe strada Popa Șapcă, pietonii și bicicliștii se vor înghesui pe 2 metri

A costat peste 6 milioane de euro, a durat 2 ani, stă să fie inaugurată, dar una dintre promisiuni a fost încălcată. Strada Popa Șapcă are de acum 4 benzi de circulație, însă pietonii și bicicliștii se vor înghesui pe trotuarele de 2 metri lățime, deși fusese anunțat altceva. Sau, dacă este să ne luăm după indicatoare, poate că pietonii sunt excluși… UPDATE: Primarul Nicolae Robu spune că nu era loc de pistă separată și crede că „trebuie să prevaleze rațiunea”.

Amenajarea de la Popa Șapcă este, în sfârșit, gata și va fi deschisă peste două zile, așa cum a anunțat deja primarul Nicolae Robu. Ea a fost executată de asocierea SC Sylc Cons Trans SRL, SC Tableros y Puentes SA și SC Petrucco SA, la un preț de 28,4 milioane de lei, cu tot cu TVA. Conform declarațiilor făcute de la bun început de edilul șef, la finalul lucrărilor, strada Popa Șapcă va avea, la finalul lucrărilor, patru benzi, câte două pe sens, dar și piste de biciclete și trotuare moderne, urmând să fie extins și Bd. Antenei. Iată ce spune Robu, în mai 2016: „Lucrarea este complexă și foarte, foarte importantă pentru orașul nostru. Aici avem unul dintre cele mai importante puncte de strangulare a traficului și, evident, în momentul în care pasajul va fi dat în funcțiune, se va circula mult mai lejer. Nu avem în prezent nici trotuare civilizate, nici piste de biciclete. Vom rezolva cu ocazia acestei lucrări absolut toate problemele și, dincolo de funcționalitatea care va fi la cu totul alt nivel, și aspectul urban va fi altul. Orașul va arăta mai modern, mai frumos”.

Realitatea din teren îl contrazice însă, cel puțin în ceea ce privește pistele de biciclete și trotuarele. Nici de această dată, la o amenajare făcută de la 0, proiectanții nu au ținut cont de tot mai numeroasa comunitate pe două roți din Timișoara. S-a decis, astfel, desenarea pistei de biciclete pe un trotuar foarte îngust, într-o zonă foarte circulată, unde, foarte probabil, bicicliștii și pietonii se vor deranja reciproc. Luni, 28 mai, bicicliștii sunt invitați la un eveniment chiar pe strada cu pricina. „Administrația locală din Timișoara în continuare nu consideră că bicicleta este un mijloc de transport. Luni, de la ora 18, ne adunăm pe strada Popa Șapcă. Constant ni se promite că infrastructura velo este pe lista de priorități, dar în practică bicicliștii sunt înghesuiți pe un troturar de 2m într-o zonă unde carosabilul putea să ne acomodeze cu brio pe toți. Nu, nu contăm pentru administrația locală! Este nevoie să ne facem văzuți și auziți – ne vedem luni, de la ora 18, pe Popa Șapcă, în număr cât mai mare”, sună invitația făcută pe Facebook.

În calitate de biciclist e extrem de dificil să respecți legea în Timișoara. Aș prefera să văd că se încurajează mersul pe bicicletă, că părinții își pot duce copii la școală în siguranță pe bicicletă, că fan courier livrează cu cargo bike-uri, că poți folosi bicicleta fără să fi pus în pericol și să pui în pericol simpli pietoni de pe trotuar. Te-ai gândit cum vei circula cu bicicleta pe trotuarul plin de pietoni sau cum vei evita oamenii care ies din casele de lângă trotuar? Nu vom avea un oraș mai sigur și mai curat dacă nu începem să gândim, ci vom continua să ne separăm în cete șoferi, bicicliști, pietoni… Respectul îl oferi apoi îl ceri.
Biciclist din Timișoara

Pe de altă parte, la ce indicator rutier este „plantat” la capătul trotuarului, s-ar putea deduce că, de fapt, acela nu este un trotuar, ci o pistă de biciclete…
UPDATE: Primarul Nicolae Robu le răspunde bicicliștilor, făcând apel la rațiune și la bună înțelegere. Sfatul edilului este ca pietonii și cei pe două roți să împartă trotuarul, pentru că nu exista destul loc pentru crearea unei piste speciale de biciclete.
„Aflu că ceea ce va reprezenta o bucurie pentru 60.000 de șoferi pe zi -noul pasaj Popa Șapcă, nou 100%!- și amenajările conexe, «îi nemulțumește profund pe bicicliști». Să fiu corect înțeles: eu sunt alături de bicicliști în doleanța lor legitimă de a avea piste dedicate cât mai bune și cât mai multe, cum sunt alături de toți ceilalți cetățeni ai orașului, fiecare categorie cu propriile doleanțe, la fel de legitime și ele. În tot și-n toate, însă, trebuie să prevaleze rațiunea. Punctual: ecartul stradal al străzii Popa Șapcă este un dat, el e atâta cât e și pe el trebuie să ne pliem! Eu cred că, în condițiile date, oricine ar fi realizat ce am realizat și noi: 4 benzi auto, locuri de parcare, aliniamente de copaci și o pistă bifuncțională, în regim «space sharing» -alee pietonală+pistă de biciclete. Adresez întrebările:
1. Ar fi renunțat cineva la vreuna din cele 4 benzi auto?
2. Ar fi renunțat cineva la locurile de parcare și-așa departe de a fi suficiente?
3. Ar fi renunțat cineva la aliniamentele de copaci cu verdeața conexă?
4. Ar fi renunțat cineva fie la aleea pietonală, fie la pista de biciclete?
Presupun că răspunsul oricui este NU la toate cele 4 întrebări. Și-atunci, inevitabil, bicicliștii și pietonii trebuie să partajeze spațiul de 1.80-2.00 m, civilizat, respectându-se reciproc. Lucru deloc greu, câtă vreme fluxul pietonal în zonă este unul de nivel scăzut, chiar foarte scăzut”, a notat Robu. Primarul Timișoarei mai crede că este vorba despre „o nouă mare realizare a orașului nostru”, care reprezintă „un nou mare salt în modernitatea, funcționalitatea și frumusețea lui”. Convingerea lui este că, „în 5 ani, când sutele de castani plantați pe cele două aliniamente vor fi mari, și cei ce acum înjură vor admira această stradă -acest bulevard, de fapt!- și vor fi mândri că orașul lor are așa ceva!”.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

4 comentarii pentru acest articol

Alex a spus: (May 27th, 2018 at 11:50 )

Asa-i cand lucrarile sunt facute cu spaga. Sunt facute prost. Sau, daca zice ca n-a luat nimic, inseamna ca e de o incompetenta colosala. Astept sa vad cine va zice ca sunt vinovatii. Intotdeauna altii, nu el.

 
Sagarmatha a spus: (May 27th, 2018 at 21:01 )

Dacă nu era șpagă, cum spui, unde era loc pentru piste de biciclete? Unii vorbesc să nu tacă, doar sunt români!

 
manuel a spus: (May 28th, 2018 at 07:39 )

Toate bune pana vom ajunge la maşina roşie. Acolo cum vom proceda?

 
Alex a spus: (May 28th, 2018 at 11:59 )

Apropo de vorbit ca sa nu taca, Sagarmatha:

1. Indicatorul de pe trotuar e gresit, deci n-a verificat nimeni lucrarea cum trebuie
2. Marcajele din intersectie sunt gresite, nu corespund niciunui standard din lege, deci n-a verificat nimeni lucrarea cum trebuie.
3. Toate, dar ABSOLUT TOATE studiile de urbanism din ultimii 20 de ani spun asa: faci benzi de masini, vin masini. Faci benzi de biciclete, vin biciclete. Adica alegi ce vrei sa incurajezi. Primarul nostru nu e conectat la noutati, el, ca si freza lui, traiesc in trecut, cand nu se gandea nimeni la poluare. Toate orasele moderne din Europa reduc numarul de benzi pentru masini si cresc numarul benzilor pentru biciclete. Du-te pana la Szeged daca nu ma crezi. Adica, daca pana si la Szeged se poate….

E cu smecherie gandita treaba asta, si cu mult cinism. Biciclistii, fata de soferi, sunt mai putini, adica mai putine voturi. Unu la mana, doi la mana e mai scump sa torni asfalt pentru masini decat pentru biciclete, fundatii mai groase etc. Adica un comision mai mare. Plus ca la biciclete nu trebuie reasfaltat asa des, ca nu e presiune pe asfalt ca la masini.

Primarul asta, in loc sa pregateasca orasul pentru un viitor cat mai nepoluant, sa incurajeze prin investitii de calitate mobilitatea urbana fara poluare, viseaza numai sosele late.

RATT e praf si pulbere. Asa regie ineficienta si “condusa” in bataie de joc cred ca nici in Coreea de Nord nu este. E pur si simplu revoltator cat de mult isi bat joc de banii nostri acolo. Si cu toate astea, l-a lasat pe ala bine merci ani si ani de zile.

Deci transport public nu se ingrijeste sa avem, ca doar ASA SE REDUCE AGLOMERATIA PE SOSELE PESTE TOT IN FUCKING LUMEA CIVILIZATA, NUMAI IN TIMISOARA AVEM UN PAPAGAL VOPSIT CARE CREDE CA PACALESTE LUMEA. Te-o vota lumea, Robu, din lipsa de alternativa, dar respect nu mai ai, de aia fii sigur. Si eu te-am votat de 2 ori, dar la urmatoarea tura te-ai lins pe bot de votul meu.

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Gauss topografie timisoara

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Cu accent pe tineri! Politehnica a adus sase jucători noi

Până la reunirea oficială de la începutul lunii viitoare, „echipa suporterilor” lucrează la crearea unui efectiv pentru noul sezon. Politehnica nu mizează pe jucători consacraţi, dorind în primul rând să aducă jucători tineri de calitate. Doar primii doi veniţi, Bogdan Bozian și Bogdan Nicolescu, ambii de la CSM Lugoj, sunt jucători experimentaţi, restul, tineri de perspectivă.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cu accent pe tineri! Politehnica a adus sase jucători noi
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Polițiștii locali pe segway-uri în acțiune. Peste 400 de amenzi date șoferilor care ocupau pistele de biciclete

Pentru a veni în sprijinul persoanelor care se deplasează pe două roți, polițiștii locali au continuat să efectueze verificări în căutarea conducătorilor auto care opresc sau staționează pe pistele pentru bicicliști. De altfel, patrulele de polițiști locali pe segway-uri au ca prioritate deplasarea pe aceste piste și luarea măsurilor legale în cazul autovehiculelor care ocupă traseele dedicate bicicliștilor.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Polițiștii locali pe segway-uri în acțiune. Peste 400 de amenzi date șoferilor care ocupau pistele de biciclete

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Până la reunirea oficială de la începutul lunii viitoare, „echipa suporterilor” lucrează la crearea unui efectiv pentru noul sezon. Politehnica nu mizează pe jucători consacraţi, dorind în primul rând să aducă jucători tineri de calitate. Doar primii doi veniţi, Bogdan Bozian și Bogdan Nicolescu, ambii de la CSM Lugoj, sunt jucători experimentaţi, restul, tineri de perspectivă.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cu accent pe tineri! Politehnica a adus sase jucători noi
PSD-iștii locali au fost luați prin surprindere de ieșirea publică a primarului din Jebel, Sabin Bociu, vicepreședinte al PSD Timiș, care a cerut demisia lui Liviu Dragnea atât de la conducerea partidului, cât și a Camerei Deputaților. Dacă secretarul executiv al filialei, Adrian Negoiță, și o pretendentă la șefia PSD Timișoara îl atacă pe Bociu, deputatul Adrian Pau i-a luat apărarea.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Sabin Bociu pune PSD Timiș pe jar. Deocamdată bătălia se dă pe Facebook
Pentru a veni în sprijinul persoanelor care se deplasează pe două roți, polițiștii locali au continuat să efectueze verificări în căutarea conducătorilor auto care opresc sau staționează pe pistele pentru bicicliști. De altfel, patrulele de polițiști locali pe segway-uri au ca prioritate deplasarea pe aceste piste și luarea măsurilor legale în cazul autovehiculelor care ocupă traseele dedicate bicicliștilor.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Polițiștii locali pe segway-uri în acțiune. Peste 400 de amenzi date șoferilor care ocupau pistele de biciclete
În luna august a anului 2017 a început implementarea proiectului „Creșterea mobilității prin dezvoltare rutieră în Banat”, finanțat de Uniunea Europeană, prin Programul INTERREG IPA de Cooperare Transfrontalieră România – Serbia. El reunește 4 parteneri: Regia Publică de Drumuri Serbia – lider de proiect, localitățile Jimbolia din România, Kikinda din Serbia și Asociația pentru Dezvoltare Socio-Economică Regională a Banatului din Serbia.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Creșterea mobilității prin dezvoltare rutieră în Banat
Două străzi din Timișoara cu nume atât de răsunătoare sunt sufocate de-a dreptul de șoferii care parchează aiurea, fără noimă, în ciuda... altor conducători auto. Unde s-au găsit să parcheze „nesănătos”? Chiar pe Aleea Sănătății. Și pentru că nu sunt deloc... „poetici”, încalcă legea și normele morale și pe strada... Versului.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Fără pic de simț… poetic, unii șoferi parchează „nesănătos” pe două străzi din Timișoara, blocând traficul
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top
WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com