Strict la mâna guvernului! CL Timișoara, întrunit, din nou, în ședință „de îndată”, a dat în comodat, pentru următorii 10 ani, un sediu pentru Regia Autonomă „Administrația Canalului Navigabil Bega” Timiș, care trebuie înființată printr-o hotărâre a executivului. De această structură depinde circulația vaporașelor.
CL Timișoara a fost convocat în ședință „de îndată” pentru a doua oară în mai puțin de două săptămâni. De această dată, urgența a fost atribuirea unui sediu pentru viitoarea Regia Autonomă „Administrația Canalului Navigabil Bega” Timiș. „Este imperios necesară înființarea Regiei Autonome Administrația Canalului Navigabil Bega, în scopul asigurării condițiilor de navigație pe sectorul românesc al canalului navigabil Bega și pentru ducerea la îndeplinire a obligațiilor ce revin statului român din convențiile și acordurile internaționale la care România este parte și care i-au fost încredințate prin delegare de competență de către Ministerul Transporturilor, în conformitate cu legislația în vigoare. În acest sens, Primăria Municipiului Timișoara pune la dispoziția Ministerului Transporturilor în regim de comodat, pentru a servi drept sediu pentru Regia Autonomă Administrația Canalului Navigabil Bega Timiș, spațiul de 105,41 mp, situat în str. General Magheru 23.Precizăm că acest imobil este deținut de Primăria Timișoara din anul 1922 (…) În acest spațiu administrat de PMT a funcționat Biblioteca Județeană Timiș”, se precizează în proiectul votat în regim de extraurgență de consilierii locali.
Regia Autonomă „Administrația Canalului Navigabil Bega” Timiș, care va gestiona navigarea pe canal, va funcționa ca regie autonomă sub autoritatea Ministerului Transporturilor. Ea va avea un buget de 20 de milioane de lei, bani care provin alocați din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2018. „Sper să fie adoptată hotărârea în ședința de miercuri a guvernului. Apoi, această structură va trebuie să-și înceapă activitatea, să adopte regulamentul de navigare și să stabilească semnalizarea pe canal. Noi avem și regulament de navigare, și o anumită viziune asupra semnalizării, stabilite în conlucrarea dintre noi și Autoritatea Navală Română, Căpitănia Portului Timișoara, și, prin urmare, cred că rapid vor putea aceste lucruri să fie făcute de noua structură”, a declarat primarul Nicolae Robu. Edilul nu știe, în acest moment, cine va monta semnalizarea și nici de unde vor proveni angajații. „Nu știu cine va monta semnalizarea. Vom vedea, probabil că structura va face, pentru că ea administrează calea navigabilă. Este o noutate și, prin urmare, nu știu cum va fi. Angajații vor fi noi, detașați, transferați de Ministerul Transporturilor din alte structuri. Nu vor fi de la Ministerul Apelor și Pădurilor, de la ABAB. Nu trebuie neapărat să angajeze de la început prin concurs. Poate să detașeze și presupun că asta se va întâmpla, pentru a se putea rezolva aceste două probleme în regim de urgență. Este un termen stabilit de autoritatea națională de management, de la Ministerul Dezvoltării. Ar putea să și prelungească, la nevoie, acest termen, dar noi nu ne dorim asta”, a conchis edilul.
Contractul de comodat va fi valabil 10 ani. Primăria Timișoara are 7 vaporașe, cumpărate cu 2 milioane de euro în 2016. Dacă ele nu vor circula pe Bega până la 30 iunie, PMT ar trebui să dea înapoi 6 milioane de euro, banii europeni cheltuiți pentru reabilitarea malurilor Begăi. O parte dintre vaporașe vor fi folosite pentru transport public, iar o parte, pentru agrement.
Comentarii prin facebook