Cât de mult este folosită bicicleta în Europa? Care sunt rutele preferate de amatorii de pedalat? Sunt doar câteva întrebări la care își propune să răspundă campania Social Biking Challenge. Timișoara este singurul oraș din România inclus în această inițiativă a Comisiei Europene.
Campania debutează în prima zi a Săptămânii Mobilităţii Europene, pe 16 septembrie. Social Biking Challenge durează trei săptămâni, fiecare săptămână având un alt specific: pedalează şi câştigă puncte singur (etapa individual), pedalează cu un prieten şi acumulaţi împreună puncte (etapa perechi) şi pedalează împreună cu trei prieteni şi strângeţi puncte împreună (etapa grup). La Timişoara, ordinea va fi: etapa grup în perioada 16-22 septembrie), etapa individual (23-29 septembrie) şi etapa perechi (30 septembrie-6 octombrie). Ordinea a fost stabilită de organizatori, fiind diferită în fiecare oraș, din motive statistice. Până începe competiția propriu-zisă, bicicliștii din Timișoara pot accesa aplicația BikePrints, disponibilă în GooglePlay/MagazinPlay sau AppStore. Selectaţi Timişoara (butonul Challenge), limba română (butonul Language). Detalii despre campanie găsiți aici.
După ce descărcați aplicația, pe durata campaniei, fiecare kilometru parcurs cu bicicleta se va transforma în puncte. Pentru Primăria Timişoara, datele colectate în cele trei săptămâni vor fi utilizate la studiul de fezabilitate pentru dezvoltarea infrastructurii de biciclete. Participanţii pot câştiga prin tragere la sorţi, la finalul fiecărei săptămâni, câte 10 premii: 10 căşti pentru biciclişti, 10 kituri de întreţinere bicicletă, 10 seturi tricou+umbrelă. La finalul campaniei, cei mai bine clasaţi la fiecare categorie vor câştiga câte un rucsac (7 premii). În plus, Comisia Europeană oferă 7 biciclete celor mai bine clasaţi la fiecare categorie, pe întreaga Europă.
Comentarii prin facebook