El decide, dar vrea ajutoare! Primarul Nicolae Robu își întreabă prietenii virtuali cum preferă turbo-girația din Piața Mărăști, cu sau fără semafoare. Anterior, edilul anunțase că hotărârea finală îi va aparține, după ce va studia și analizele specialiștilor.
Primarul Nicolae Robu a ajuns la sondajul cu numărul 35 pe 2018. Acesta a fost lansat luni la prânz. „Luând în considerare fluența în traficul auto, nevoile pietonilor și bicicliștilor și securitatea tuturor celor implicați, cum considerați că e mai bine să fie gestionată intersecția Mărăști: (1) Fără semafoare, ca săptămâna trecută de luni până vineri; (2) Cu semafoare, ca de sâmbătă până astăzi”, a postat edilul. Dacă sunteți tentați să răspundeți, țineți cont și de rugămintea lui Robu: faceți asta „doar dacă aveți cunoștință de cauză nemijlocită, în urma experienței personale în zonă din ultimele 8 zile ca șofer, pasager, pieton sau biciclist”.
La finele săptămânii trecute, în Piața Mărăști au fost pornite semafoarele. Este doar o fază de testare, care însă nu i-a făcut deloc fericiți pe șoferi. Duminică, Robu a anunțat că el va decide cum se va circula în ceea ce este prima turbo-girație din Timișoara. „Specialiștii susțin că semaforizat va fi și mai bine. Mărturisesc că am îndoieli, deși ei prezintă simulări favorabile punctului lor de vedere. Din perspectiva mea, doar situația din teren contează! Vom continua experimentul și în zile lucrătoare și apoi vom decide. Mai bine zis, eu voi decide!”, nota, pe Facebook, edilul. După redeschiderea intersecției, aflată în șantier vreme de aproape jumătate de an, au fost create o bandă suplimentară în sensul giratoriu, o bandă specială de virat la dreapta spre Calea Alexandru Ioan Cuza, de pe strada Oituz, și una spre Spitalul Municipal, de pe Calea Alexandru Ioan Cuza.
În această perioadă se fac diverse teste și se face inventarul mașinilor care intră și ies din girație. Întrebat de un prieten virtual dacă nu cumva trebuia ca studiul de fezabilitate să stabilească dacă este sau nu nevoie de sematoare, primarul Timișoarei a spus că „nu, practica e superioară teoriei, mai ales în astfel de spețe”. Sistemul inteligent de management al traficului, din care fac parte și semafoarele din Piața Mărăști, a costat aproape 24 de milioane de lei.
Comentarii prin facebook