Primele două tramvaie din Timișoara care vor fi reabilitate au fost preluate de asocierea Electroputere VFU Paşcani – Astra Vagoane Arad, care a câștigat, în aprilie, licitația organizată de primărie. Ele vor fi gata la toamnă, dar fără un termen precis, iar operațiunea a costa aproape un milion de euro.
A dura două luni până când companiile asociate care au câștigat licitația pentru reabilitarea tramvaielor din Timișoara au preluat primele două garnituri. Primarul Nicolae Robu spune că până acum s-au făcut pregătirile necesare în fabrici. „Pentru primele două exemplare, procesul de reabilitare are o durată mai lungă. Nu avem un termen ferm, durează trei sau patru luni reabilitarea primului tramvai. Apoi va merge mai repede, în continuare se va putea realiza într-o lună”, spune edilul.
Reabilitarea unei singure garnituri costă 480.000 de euro. „Este mult mai puţin decât preţul unui tramvai nou, iar ceea ce rezultă este ca un tramvai nou. Nu rămâne decât partea de metal greu, asta înseamnă roţile, osiile din tramvaiul vechi, în rest totul se aruncă. Vor fi cu încălzire în scaune, climatizare, vor avea internet, camere video, astfel încât hoţii să nu mai poată să zburde prin ele. Absolut tot ce există într-un tramvai nou va fi şi în aceste tramvaie reabilitate, numai că preţul este de patru ori mai mic decât al unui tramvai nou cu aceleaşi caracteristici”, explică primarul Robu. Contractul încheiat în primăvară cu asocierea Electroputere VFU Paşcani – Astra Vagoane Arad are o durată de patru ani și vizează reabilitarea a 30 de tramvaie. Acestea reprezintă cam jumătate din numărul vehiculelor de acest tip deținute de RATT.
Comentarii prin facebook