Firmele de tractări și ridicări auto nu vor mai putea încheia contracte pentru a acționa în parcările private, până nu obțin autorizație de la primărie. „Îngerii galbeni” trebuie să ia o pauză, fiindcă dacă vor continua să ridice mașini pot fi amendați. Consilierul local Alfred Simonis, inițiatorul proiectului, e mulțumit de primul pas făcut pentru stoparea abuzurilor.
Hotărârea de consiliu local a fost inițiată după ce consilierul social-democrat Alfred Simonis a adus în plen problema firmelor de ridicări de mașini. Asta, după ce mai mulți timișoreni au reclamat tratamentul la care au fost supuși de „Îngerii galbeni”, în momentul în care le-au ridicat vehiculele, în special din parcările magazinelor Profi. „De marți, numai SDM mai poate ridica mașinile, pentru că e singura autorizată să facă asta. Celelalte firme vor veni și ele să se autorizeze, însă le vom pune limite. Nu e normal să nu le dai autorizație, dar le vom spune «Aveți voie să transportați mașina, dar n-aveți voie s-o puneți într-o parcare privată și să luați taxă»”, explică Simonis. Acesta nu se teme că municipalitatea ar putea fi acționată în instanță. „Dacă «Îngerii galbeni» ne dau în judecată, asta e, dar ei de acum nu mai au voie să ridice mașinile. Procesul poate dura câteva luni. Rog cetățenii Timișoarei să apeleze la Poliție de fiecare dată când acești «îngeri» mai ridică mașini, pentru că, din acest moment, ei nu mai au voie”, mai spune consilierul local.
De acum încolo, toate centrele comerciale au obligaţia să deschidă parcările pentru clienţi sau să controleze accesul acestora prin bariere. De asemenea, sunt interzise blocarea, ridicarea, transportul şi depozitarea vehiculelor de alte firme, cu excepţia celor autorizate de primărie. „Poliția îi poate amenda, și pe «îngeri», și firmele care apelează la serviciile lor. Acestea au variante: fie fac contracte cu firmele de ridicări de mașini și să-și blocheze parcarea cu barieră, fie lasă parcarea liberă. SDM poate ridica mașinile de oriunde, pentru că e singura care e autorizată. Dacă se autorizează și altele, foarte bine. Nu e normal să fie monopol, dar nici nu e normal să pune taxe aberante, 2.000- 3.000 de lei, pentru că ți-au ridicat mașina. Și nu mi se pare corect să pui taxă de depozitare”, a conchis Alfred Simonis.
Comentarii prin facebook