Verde pe autostrada, spre Ungaria! Ponta, spectator in carje / FOTO

Lotul II al Autostrăzii Nădlac-Arad, dar și noul punct de trecere a frontierei Nădlac II (România) – Csanadpalota (Ungaria) au fost inaugurate oficial sâmbătă. Premierul Victor Ponta a venit în cârje și n-a tăiat nici măcar panglica. Românii au de acum undă verde, pe autostradă, de la Arad la Budapesta și, de acolo, spre restul Europei.

IMG_6190

De acum, românii vor putea merge șnur spre Budapesta și, de acolo, spre restul Europei. Premierul Victor Ponta a venit, sâmbătă, în cârje, la punctul de trecere a frontierei Nădlac II (România) – Csanadpalota (Ungaria). Cu o desfășurare impresionantă de forțe și câteva zeci de polițiști de frontieră ținuți în soare, cu steaguri tricolore în mâini, exact pe linia de demarcație dintre România și Ungaria s-au tăiat panglicile inaugurale. Partea maghiară a fost reprezentată de vicepremierul Semjen Zsolt, iar cea română, de ministrul Fondurilor Europene, Marius Nica. Ponta a asistat de pe margine, în cârje, dar apoi a venit să-i strângă mâna vicepremierului ungar. Nici măcar discurs n-a ținut Victor Ponta, care a asistat de pe un scaun la momentele oficiale, lăsându-l pe ministrul Marius Nica să vorbească despre „măreața realizare” inaugurată sâmbătă: o autostradă care ar fi trebuit finalizată în 2012…

ponta pe scaun

Lotul II din Autostrada Nădlac – Arad are în total 16 kilometri, șase dintre fiind deschiși circulației la finele anului trecut. Practic, sâmbătă a fost tăiat panglica pentru ceilalți zece kilometri, între intre DN 7 Pecica și Arad. Autostrada Nădlac – Arad a fost construită greu de tot, cu multe peripeții. Aceasta are o lungime totală de 39 de kilometri, împărțiți în două loturi. Primul a revenit asocierii româno-portugheze Romstrade – Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, iar al doilea a fost adjudecat de Alpine Bau. Lucrările au început în 2011 și ar fi trebuit finalizate într-un an și jumătate. Ambele contracte inițiale au fost însă reziliate de CNADNR: primul, în 2012, iar al doilea, în vara lui 2014, după ce Alpine Bau a dat faliment, în momentul în care lucrările erau finalizate în proporție de peste 84%. În cele din urmă, autostrada a fost realizat de asocierea italo-germană Astaldi-Max Boegl.

IMG_6173

Noul punct de control are câte zece benzi pe sens, cu câte zece cabine duble, în care vor sta polițiști de frontieră români și maghiari. Patru benzi sunt pentru autoturisme, patru pentru automarfare, nefiind inclus transportul de mărfuri ce trebuie controlate fitosanitar și veterinar și transportul de marfuri periculoase, iar două sunt pentru autocare. Camerele video instalate la cabinele de control identifică automat numerele de înmatriculare, iar programele informatice afișează dacă mașinile sunt furate și dacă au vigneta platită. Din 15 iulie, automarfarele cu o capacitate de peste 7,5 tone nu vor mai putea tranzita Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac de pe DN 7.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

autostrazi a spus: (July 11th, 2015 at 17:41 )

e foarte bine ptr investitii dar noi am vrea sa mergem snur 🙂 la Bucuresti si la mare …

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Robu explica de ce a castigat alegerile in PNL Timis: e bun, e drept, e cinstit si corect

Nicolae Robu este, fără discuții, câștigătorul absolut al alegerilor din PNL Timiș. Are exact echipa pe care și-a dorit-o și e convins că filiala a ieșit mai puternică după scrutin. Într-o postare pe Facebook, șeful liberalilor ține scorul ca la meci și revine la una dintre temele sale favorite: „zmeii” care nu pot niciodată să câștige o bătălie.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Robu explica de ce a castigat alegerile in PNL Timis: e bun, e drept, e cinstit si corect
Centrul de Echitatie Herneacova

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului

Social vezi arhiva Social

Ca vantul si ca gandul: cateva zeci de soferi din Timis au ramas fara permise de conducere

O săptămână, 1.000 de amenzi pentru șoferii indisciplinați. Asta s-a întâmplat în Timișoara, în timpul operațiunii „Speed”, desfășurată sub coordonarea Direcției Rutiere din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române. Aproape 40 de conducători auto au fost prinși depășind limita maximă de viteză cu peste 50 km/h!
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ca vantul si ca gandul: cateva zeci de soferi din Timis au ramas fara permise de conducere
Statiunea Buzias

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Consilierii locali au votat regulamentul referitor la circulația ambarcațiunilor pe raza Portului Timișoara, de la Uzina de Apă la Podul Modoș. Grupul PSD s-a abținut, spunând că inițiativa trebuie să aparțină Administrației Căii Navigabile, nu RATT. Cu tot cu regulament, un lucru e sigur: transport în comun pe Bega nu vom avea prea curând. De vină e... guvernul.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Regulament pentru vaporase avem, dar e degeaba. Transportul in comun pe Bega, la mana guvernului
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top