Verde pe autostrada, spre Ungaria! Ponta, spectator in carje / FOTO

Lotul II al Autostrăzii Nădlac-Arad, dar și noul punct de trecere a frontierei Nădlac II (România) – Csanadpalota (Ungaria) au fost inaugurate oficial sâmbătă. Premierul Victor Ponta a venit în cârje și n-a tăiat nici măcar panglica. Românii au de acum undă verde, pe autostradă, de la Arad la Budapesta și, de acolo, spre restul Europei.

IMG_6190

De acum, românii vor putea merge șnur spre Budapesta și, de acolo, spre restul Europei. Premierul Victor Ponta a venit, sâmbătă, în cârje, la punctul de trecere a frontierei Nădlac II (România) – Csanadpalota (Ungaria). Cu o desfășurare impresionantă de forțe și câteva zeci de polițiști de frontieră ținuți în soare, cu steaguri tricolore în mâini, exact pe linia de demarcație dintre România și Ungaria s-au tăiat panglicile inaugurale. Partea maghiară a fost reprezentată de vicepremierul Semjen Zsolt, iar cea română, de ministrul Fondurilor Europene, Marius Nica. Ponta a asistat de pe margine, în cârje, dar apoi a venit să-i strângă mâna vicepremierului ungar. Nici măcar discurs n-a ținut Victor Ponta, care a asistat de pe un scaun la momentele oficiale, lăsându-l pe ministrul Marius Nica să vorbească despre „măreața realizare” inaugurată sâmbătă: o autostradă care ar fi trebuit finalizată în 2012…

ponta pe scaun

Lotul II din Autostrada Nădlac – Arad are în total 16 kilometri, șase dintre fiind deschiși circulației la finele anului trecut. Practic, sâmbătă a fost tăiat panglica pentru ceilalți zece kilometri, între intre DN 7 Pecica și Arad. Autostrada Nădlac – Arad a fost construită greu de tot, cu multe peripeții. Aceasta are o lungime totală de 39 de kilometri, împărțiți în două loturi. Primul a revenit asocierii româno-portugheze Romstrade – Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, iar al doilea a fost adjudecat de Alpine Bau. Lucrările au început în 2011 și ar fi trebuit finalizate într-un an și jumătate. Ambele contracte inițiale au fost însă reziliate de CNADNR: primul, în 2012, iar al doilea, în vara lui 2014, după ce Alpine Bau a dat faliment, în momentul în care lucrările erau finalizate în proporție de peste 84%. În cele din urmă, autostrada a fost realizat de asocierea italo-germană Astaldi-Max Boegl.

IMG_6173

Noul punct de control are câte zece benzi pe sens, cu câte zece cabine duble, în care vor sta polițiști de frontieră români și maghiari. Patru benzi sunt pentru autoturisme, patru pentru automarfare, nefiind inclus transportul de mărfuri ce trebuie controlate fitosanitar și veterinar și transportul de marfuri periculoase, iar două sunt pentru autocare. Camerele video instalate la cabinele de control identifică automat numerele de înmatriculare, iar programele informatice afișează dacă mașinile sunt furate și dacă au vigneta platită. Din 15 iulie, automarfarele cu o capacitate de peste 7,5 tone nu vor mai putea tranzita Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac de pe DN 7.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

autostrazi a spus: (July 11th, 2015 at 17:41 )

e foarte bine ptr investitii dar noi am vrea sa mergem snur 🙂 la Bucuresti si la mare …

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Toamna cu alegeri in PNL Timis. Groza, Roman si Nica ar putea fi iar sefi de organizatii

PNL Timiș se pregătește de noi alegeri în toamnă. Organizațiile de tineri, femei, studenți și pensionari vor avea noi șefi. Foarte probabil, până la finele anului, vor fi alegeri și în localitățile în care, în luna mai, președintele Nicolae Robu a decapitat conducerile, îndepărtând o parte din primarii „disidenți”.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Toamna cu alegeri in PNL Timis. Groza, Roman si Nica ar putea fi iar sefi de organizatii
Centrul de Echitatie Herneacova

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Telemea cu solutie pentru dezghetarea soselelor, „delicatesa” in magazinele din Romania

Unul din 3 sortimente de brânză telemea de vacă vândute în România conține clorură de calciu, substanță care previne formarea gheții pe șosele. Experții spun că ar trebui să fiți foarte atenți pe ce dați banii, pentru că orice brânză care costă sub 15 lei/kg nu prea are legătură cu laptele.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Telemea cu solutie pentru dezghetarea soselelor, „delicatesa” in magazinele din Romania

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Cea mai lungă colonadă din Europa, simbolul orașului Buziaș, vă așteaptă s-o redescoperiți! La ceas de seară, când se lasă și răcoare în parc, o plimbare pe acest minunat traseu, care este și acum și iluminat, poate fi perfectă în această vară. Refacerea colonadei a costat peste 1,1 milioane de euro, cei mai mulți bani de la bugetul local.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Colonada din Buzias, proaspat refacuta, luminata superb la ceas de noapte / FOTO
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top