Contractele de deszăpezire pentru Timișoara, care expiră la finele lunii ianuarie 2017, vor fi prelungite prin acte adiționale până în aprilie 2018. Decizia ar urma să fie luată în viitorul plen și este necesară deoarece, spun cei din primărie, o nouă licitație ar putea dura și un an. Până în ianuarie 2016, PMT a plătit 1,87 milioane de euro pentru deszăpezire, din valoarea totală contractată de 5,6 milioane.
În 2011, Primăria Timișoara a încheiat, prin licitație publică deschisă, contracte de deszăpezire cu societățile Retim și SDM. Orașul a fost împărțit în șase sectoare, din care patru au revenit Retim, iar celelalte două, firmei de drumuri a municipalității. Contractele sunt valabile timp de șase ani și pot fi prelungite, prin acte adiționale și numai cu acordul CL Timișoara, dar nu pentru mai mult de doi ani. Practic, Timișoara ar urma să rămână fără contracte pentru acest serviciu în ianuarie 2017. Pentru a nu se ajunge însă în situații extreme, Executivul local a decis să facă uz de prevederea legată de prelungirea prin acte adiționale. „Biroul Salubrizare din cadrul PMT intenționează demararea procedurii de achiziție publică pentru desfășurarea activității de salubrizare a Municipiului Timișoara, procedură care se poate întinde pe o perioadă de un an de zile. Având în vedere cele de mai sus, propunem emiterea unei hotărâri de consiliu local prin care să se aprobe prelungirea prin act adițional a fiecăruia din cele șase contracte de delegare a gestiunii activității de curățare și transport al zăpezii de pe căile publice și menținerea acestora pe timp de polei sau îngheț până la data de 30 aprilie 2018”, se precizează în referatul care însoțește proiectul de hotărâre care va apărea pe ordinea de zi a viitorului plen.
Suma totală prevăzută pentru plata deszăpezirii pe toate cele șase contracte, pe durata celor șase ani inițiali, a fost de de 25,69 milioane de lei. Cu doar trei luni înainte de expirarea contractelor, primăria a tras linie și a calculat că a plătit, din 2011 până în ianuarie 2016, numai 8,45 milioane de lei din această sumă. Defalcat pe sectoare, plățile au fost făcute astfel:
Sector 1 – Retim – sumă plătită: 1,9 milioane, sumă rămasă disponibilă: 3,9 milioane
Sector 2 – Retim – sumă plătită: 1,2 milioane, sumă rămasă disponibilă: 2,1 milioane
Sector 3 – Retim – sumă plătită: 988.248 lei, sumă rămasă disponibilă: 2,6 milioane
Sector 4 – Retim – sumă plătită: 948.189 lei, sumă rămasă disponibilă: 2,78 milioane
Sector 5 – SDM – sumă plătită: 1,86 milioane, sumă rămasă disponibilă: 3,27 milioane
Sector 6 – SDM – sumă plătită: 1,34 milioane, sumă rămăsă disponibilă: 2,59 milioane
Pe ani, cei mai mulți bani au fost plătiți în 2012, suma totală pentru deszăpezire fiind de 3.6 milioane de lei. Suma cea mai mică a fost achitată de primărie în 2015, când aceste servicii au scos de la bugetul local numai 454.593 lei. În aceste condiții, municipalitatea ar mai putea plăti, până în aprilie 2018, pentru îndepărtarea zăpezii, până la 17,24 milioane de lei. Totul depinde însă de cât de mult va ninge, pentru că, în ultimii doi ani, omătul a cam lipsit din zona de vest a României. Mai trebuie spus că nu toate cele aproximativ 1.100 de străzi ale Timișoarei sunt acoperite de contractele de deszăpezire. „În vechiul contractul de deszăpezire, doar jumătate din străzile Timișoarei erau prevăzute. Am extins contractul cu încă vreo 300 de străzi, dar tot au rămas câteva sute fără contract. Pe aceste străzi se spune că nu pot intra utilajele, pentru că sunt fie prea înguste, fie au accesul la ele îngustat la un moment dat. Noi avem 1.100 de străzi și sunt aproape 800 sub contract”, explica primarul Nicolae Robu.
Comentarii prin facebook