Unda verde de pe Dorobantilor la Punctele Cardinale! De ce nu se poate asta peste tot

Avem undă verde de pe Calea Dorobanților până la Punctele Cardinale! Condiția este ca viteza de rulare să fie de 50 km/h! Primarul Nicolae Robu explică, din nouă, de ce nu va putea fi undă verde tot timpul, dar anunță care vor fi traseele prioritare.

semafoare4

Veste teoretic bună pentru șoferii: vom avea în permanență undă verde pe unul dintre cele mai circulate artere din Timișoara. Aceasta este funcțională deja și va rămâne așa. „De la capătul dinspre Dorobanți, dinspre Lugoj al străzii Simion Bărnuțiu și până la Punctele Cardinale, continuând de pe Bărnuțiu pe Take Ionescu, avem undă verde și o avem în permanență. La orice oră, pe acest grup de artere va fi undă verde”, a declarat, vineri, primarul Nicolae Robu. Acesta susține că, în viitor, sistemul va funcționa după anumite reguli, dictate de fluxurile de trafic. „Acum facem undă verde mai mult pentru a arăta ce înseamnă unda verde, pentru ca cetățenii să iasă de sub efectul intoxicării la care au fost supuși de către unii alții și să dobândească încredere în acest sistem. În timp n-o să avem undă verde non-stop pe un sens de deplasare, ci se va funcționa în felul următor: la orele de vârf de dimineață va fi undă verde pe sensul de la intrarea în oraș înspre centru (…) După-amiaza când se iese de la serviciu, între orele 17 și 19, dar intervalul orar se va ajusta după nevoi, se va asigura undă verde pe sensul invers, pe sensul care devine cel mai intens circulat în intervalul respectiv. Între aceste intervale de vârf se va asigura o funcționare echilibrată pe cele două sensuri, fără a fi undă verde de la un capăt la altul al unui asemenea traseu. Nu poate fi simultan undă verde pe ambele sensuri (…) matematic nu se poate face să fie undă verde pe ambele sensuri”, mai spune edilul. Acesta a prezentat și un filmuleț de pe Dorobanților, în care mașina – în care susține că nu se afla și la ora înregistrării – prinde pe culoarea verde toate cele 11 semafoare. Ca să aveți parte de o experiență similară, susține Robu, indiferent de numărul de mașini aflate în trafic, trebuie să rulați constant cu o viteză de 50 km/h.

semafoare3

Șoferii trebuie să înțeleagă, susține Robu, că se caută cele mai bune soluții pentru decongestionarea traficului, iar sistemul de management al traficului va funcționa „în regim adaptiv”. „Acesta are ca misiune să producă descărcări în trafic cât mai eficient. Primind informaţii despre numărul de maşini de la senzorii aflaţi în cele 134 de intersecţii, sistemul informatic decide unde să lase mai mult verde pentru a se produce descărcarea. Acest mod de lucru nu asigură unda verde, dar asigură descărcările. La început se setează care sunt priorităţile, pentru că întotdeauna în astfel de situaţii ai conflicte, nu poţi să rezolvi deodată peste tot. Atunci se dau nişte priorităţi şi sistemul asigură descărcarea cu prioritate a acelor artere care se consideră că sunt cele mai importante”, a mai explicat primarul Timișoara. Acesta spune că de luni, 21 noiembrie, va fi undă verde și pe Bd. Liviu Rebreanu, din Calea Șagului, până la AEM. Proiectul de management al traficului din Timișoara, realizat de asocierea Swarco Traffic Romania SRL – SC Avitech SRL – SC Swarco Mizar SpA, a costat 23,8 milioane de lei. Acesta prevede semaforizarea a 44 de noi intersecții, modernizarea semaforizărilor în alte 90 de intersecții, montarea a 13 radare de informare și 7 de viteză, dar și 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu, precum și a mai multor panouri pe care vor fi afișate diverse informări.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

5 comentarii pentru acest articol

blue a spus: (noiembrie 18th, 2016 at 16:08 )

Semafoarele astea sunt cea mai mare prostie din Timisoara ultimilor ani. O cretinatate …

Pe celebra unda verde de pe Take Ionescu, la mers normal, eu prind de vreo 2-4 ori rosu. Inainte prindeam de 2 ori (Modern si Cartan) si mai opream de vreo 2 ori la pietoni. Deci pentru soferi avantaj zero daca parcurgi strada de la un capat la altul. In schimb, daca vrei sa intri de pe Baader sau sa iesi spre medicina stai si astepti ca boul, ceea ce inainte nu faceai. Deci dezavantaj soferi.
De pietoni nu mai zic, dezavantaj mare pentru ei.
De trolee nu stiu ce sa zic, dar avand in vedere ca ele merg cu 30 km/h, e posibil sa stea la multe semafoare. Deci dezavantaj Ratt.
Din cele 3 componente ale traficului, toate sunt dezavantajate de semafoarele „inteligente”. Felicitari Robu pentru „inteligenta” si perseverenta in „inteligenta”. Vorba aia, sa ne fereasca Dumnezeu de prostul harnic.

poli21 a spus: (noiembrie 18th, 2016 at 16:44 )

Faptul ca tu stai si astepti ca un BOU este cea mai buna dovada ca nu ar trebui sa circuli prin Timisoara.

blue a spus: (noiembrie 18th, 2016 at 21:10 )

Salut @poli21. Trasmite salutari si mamei tale. Am vazut-o cand eram in trafic. Era pe centura.

Andrei a spus: (noiembrie 19th, 2016 at 07:33 )

Blue, parerea mea este ca gresesti. Acest sistem computerizat este clar mai bun decat acea ”indemanare” a omului la care tu faci referire. Multi vor sa dispara aceste semafoare pentru a ”ne intelege intre noi” in trafic. Caci, in lipsa semafoarelor, asa se va proceda.
Si, mai mult, in cazul unui eveniment rutier ai si doavada ca nu ai gresit. Daca esti in aceasta postura.
Deci, hai sa ne trezim cu 15 min mai devreme dimineata, sa nu fie nevoie sa ne ”ambalam” la semafoare, sa nu-i mai cantam de bine primarului, pe care de altfel nu-l suport.
A, inca ceva, Robu a continuat doar acest proiect de semaforizare inteligenta, el exista in plan si inceput inca de pe vremea lui Ciuhandu. Oare nu ar fi bine sa-i ”uram” si lui de bine?! :)))

blue a spus: (noiembrie 19th, 2016 at 10:01 )

Atata vreme cat semafoarele blocheaza si mai rau traficul, inseamna ca sunt o prostie. Nu stiu tu cum esti, dar eu prefer sa-mi petrec timpul liber cu familia sau cu prietenii, nu blocat in trafic.
Se vede clar ca pe unde semafoarele inteligente au fost puse pe intermitent, cozile au disparut. Si nu stiu de ce li se spune „inteligente”, ca nu sunt decat niste semafoare normale cu temporizare.
Semafoare trebuie puse doar in intersectii mari, unde traficul o impune. La noi s-au pus la treceri de pietoni sau intersectii unde o data la 5 minute vine un pieton sau o masina din lateral. Dar rosu se face din minut in minut. Oricum ai privi lucrurile, e dezavantajos pentru toti.
Si inca ceva: in lipsa semafoarelor circulatia nu se desfasura la mica intelegere, ci dupa semnalizarea existenta si regulile codului rutier. Asa e peste tot in lume.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Guvernul şi-a asumat din nou răspunderea pe reforma pensiilor magistraților

Guvernul și-a asumat marţi, în faţa plenului reunit al Senatului şi Camerei Deputaţilor, răspunderea pe reforma pensiilor magistraților. Premierul Ilie Bolojan a afirmat că proiectul este un act de echitate socială pentru românii care muncesc. Ilie Bolojan a declarat, la angajarea răspunderii Guvernului pe pensiile magistraţilor, că nicăieri nu există pensionări în aceste sisteme, la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Guvernul şi-a asumat din nou răspunderea pe reforma pensiilor magistraților
ISHO

Sport vezi arhiva Sport

SCM Politehnica a făcut un meci excelent cu Galațiul

A noua partidă din actualul sezon pentru prim-divizionara de baschet a orașului a însemnat a patra victorie, una categoreică, e adevărat, în fața unui adversar modest, dar venită la capătul unui meci în care fiecare jucător de la amfitrioni înscris pe foaia de arbitraj și-a adus contribuția. A fost 106-84 pentru elevii lui Dragan Petricevic,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul SCM Politehnica a făcut un meci excelent cu Galațiul
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Black Friday la Iulius Town Timișoara

Economic vezi arhiva Economic

Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara

Una dintre cele mai puternice companii multinaționale cu activitate în domeniul automotive din Timișoara, prezentă aici cu o unitate de producție și cercetare, va concedia peste două sute de persoane ca parte a unui proces realizat la nivel global de companie. Vizate sunt toate sectoarele de activitate ale companiei. Societatea Aumovio, desprinsă de curând din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Primăria Timișoara și ADR Vest au semnat joi contractul prin care municipalitatea va beneficia de finanțare europeană pentru regenerarea urbană a Pieței Mocioni (Küttel). Revitalizarea cartierului istoric Iosefin va fi susținută prin Programul Regional Vest 2021 – 2027 cu peste 9,1 milioane de euro, iar de la bugetul local cu peste 5,6 milioane de euro....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria Timișoara primește nouă milioane de euro, fonduri europene, pentru reabilitarea zonei Piața Mocioni
A noua partidă din actualul sezon pentru prim-divizionara de baschet a orașului a însemnat a patra victorie, una categoreică, e adevărat, în fața unui adversar modest, dar venită la capătul unui meci în care fiecare jucător de la amfitrioni înscris pe foaia de arbitraj și-a adus contribuția. A fost 106-84 pentru elevii lui Dragan Petricevic,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul SCM Politehnica a făcut un meci excelent cu Galațiul
RETIM Ecologic Service S.A. informează publicul și autoritățile că procedura de predare a activității de tratare a levigatului de la Depozitul de Deșeuri Nepericuloase (DDN) Ghizela, organizată astăzi la solicitarea operatorului, nu a putut fi finalizată din cauza refuzului Consiliului Județean (CJ) Timiș de a primi instalațiile în condițiile legale în care acestea trebuie predate:...
Citeşte tot articolul Citeste articolul RETIM acuză: CJ Timiș și Eco Serv blochează predarea activității de tratare a levigatului
De sâmbătă, 6 decembrie, la Muzeul Satului Bănățean se deschide „Lights of the Village”, numele sub care vor fi reunite activitățile dedicate lunii decembrie, în organizarea Consiliului Județean Timiș. Acolo va funcționa singurul patinoar gratuit din Timișoara, anunță organizatorii. Sâmbătă, 6 decembrie, la ora 16, Consiliul Județean Timiș dă startul activităților de iarnă la Muzeul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul „Lights of the Village”, târgul de iarnă de la Muzeul Satului Bănățean se deschide sâmbătă
Dominic Fritz, primarul Timișoarei, spune că nu intră în ”capcana diplomelor”, întrebat fiind dacă își va face publice diplomele de studiu. Cine vrea, poate să analizeze dosarul său profesional de la primărie, spune el. Ideea diplomelor a revenit în prim plan după cazul Moșteanu, ministrul USR de la Apărare care nu a fost deloc la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Dominic Fritz spune că nu pică în capcana diplomelor. Ideea, reluată după demisia lui Moșteanu
Timișoara va avea funcțională, din această toamnă, o nouă creșă. Aceasta a fost finalizată pe strada Învățătorului, la numărul 2, în prezența ministrului Dezvoltării, Attila Cseke. Ridicarea creșei s-a făcut cu fonduri din PNRR, în cadrul programului național ”Sfânta Ana”. Noua unitate va oferi locuri pentru mai mult de 70 de copii, mai precis șapte...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Creșa de pe strada Învățătorului a fost finalizată, la trei ani de la debutul proiectului
Nicio hoție nu rămâne nepedepsită. Un tânăr de doar 19 ani va învăța pe propria piele ce înseamnă în primul rând, un arest de 30 de zile. Și apoi mai urmează… La data de 3 decembrie 2025, polițiștii Secției 2 Poliție Urbană Timișoara au reținut pentru 24 de ore un tânăr de 19 ani, bănuit...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Furt cu premeditare! Și-a făcut „rost” de o cartelă specială pentru a ajunge la birouri, după bani, iar acum este după… gratii
Compania timișoreană de termoficare Colterm a reușit scăderea consumului de cărbune folosit la producția agentului termic, aceasta după ce a avut la dispoziție cel mai bun cărbune folosit în ultimii ani. Acesta aduce un randament crescut la CET Sud, în plus, acum acolo se produce și energie electrică. Cele două cazane aflate în funcție la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Colterm a devenit mai eficientă. Cărbunele de calitate a crescut randamentul cazanelor de căldură
Conflictul dintre fostul operator al gropii de gunoi de la Ghizela și Consiliul Județean Timiș, care deține locația, are astăzi un nou episod. De această dată, motiv de dispută este stația de tratare a levigatului care provine din cele două celule de depozitare deja închise. Pe de o parte, CJT spune că a cerut RETIM...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Războiul RETIM – CJ Timiș continuă. Acum disputa e pe stațiile de tratare a levigatului de la Ghizela
Polițiștii locali au aplicat, de la începutul acestui an, sancțiuni de peste un milion de lei aplicate de conducătorilor auto care parchează pe locurile amenajate pentru persoane cu dizabilități. Astfel de cazuri sunt constatate zilnic de cei din Poliţia Locală. Polițiștii locali continuă verificările și luarea măsurilor legale în ceea ce privește modul în care...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Amenzi de peste un milion de euro pentru şoferii care au parcat pe locuri rezervate persoanelor cu dizabilități
Top
deBanat.ro - spune realitatea!
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.