Unda verde de pe Dorobantilor la Punctele Cardinale! De ce nu se poate asta peste tot

Avem undă verde de pe Calea Dorobanților până la Punctele Cardinale! Condiția este ca viteza de rulare să fie de 50 km/h! Primarul Nicolae Robu explică, din nouă, de ce nu va putea fi undă verde tot timpul, dar anunță care vor fi traseele prioritare.

semafoare4

Veste teoretic bună pentru șoferii: vom avea în permanență undă verde pe unul dintre cele mai circulate artere din Timișoara. Aceasta este funcțională deja și va rămâne așa. „De la capătul dinspre Dorobanți, dinspre Lugoj al străzii Simion Bărnuțiu și până la Punctele Cardinale, continuând de pe Bărnuțiu pe Take Ionescu, avem undă verde și o avem în permanență. La orice oră, pe acest grup de artere va fi undă verde”, a declarat, vineri, primarul Nicolae Robu. Acesta susține că, în viitor, sistemul va funcționa după anumite reguli, dictate de fluxurile de trafic. „Acum facem undă verde mai mult pentru a arăta ce înseamnă unda verde, pentru ca cetățenii să iasă de sub efectul intoxicării la care au fost supuși de către unii alții și să dobândească încredere în acest sistem. În timp n-o să avem undă verde non-stop pe un sens de deplasare, ci se va funcționa în felul următor: la orele de vârf de dimineață va fi undă verde pe sensul de la intrarea în oraș înspre centru (…) După-amiaza când se iese de la serviciu, între orele 17 și 19, dar intervalul orar se va ajusta după nevoi, se va asigura undă verde pe sensul invers, pe sensul care devine cel mai intens circulat în intervalul respectiv. Între aceste intervale de vârf se va asigura o funcționare echilibrată pe cele două sensuri, fără a fi undă verde de la un capăt la altul al unui asemenea traseu. Nu poate fi simultan undă verde pe ambele sensuri (…) matematic nu se poate face să fie undă verde pe ambele sensuri”, mai spune edilul. Acesta a prezentat și un filmuleț de pe Dorobanților, în care mașina – în care susține că nu se afla și la ora înregistrării – prinde pe culoarea verde toate cele 11 semafoare. Ca să aveți parte de o experiență similară, susține Robu, indiferent de numărul de mașini aflate în trafic, trebuie să rulați constant cu o viteză de 50 km/h.

semafoare3

Șoferii trebuie să înțeleagă, susține Robu, că se caută cele mai bune soluții pentru decongestionarea traficului, iar sistemul de management al traficului va funcționa „în regim adaptiv”. „Acesta are ca misiune să producă descărcări în trafic cât mai eficient. Primind informaţii despre numărul de maşini de la senzorii aflaţi în cele 134 de intersecţii, sistemul informatic decide unde să lase mai mult verde pentru a se produce descărcarea. Acest mod de lucru nu asigură unda verde, dar asigură descărcările. La început se setează care sunt priorităţile, pentru că întotdeauna în astfel de situaţii ai conflicte, nu poţi să rezolvi deodată peste tot. Atunci se dau nişte priorităţi şi sistemul asigură descărcarea cu prioritate a acelor artere care se consideră că sunt cele mai importante”, a mai explicat primarul Timișoara. Acesta spune că de luni, 21 noiembrie, va fi undă verde și pe Bd. Liviu Rebreanu, din Calea Șagului, până la AEM. Proiectul de management al traficului din Timișoara, realizat de asocierea Swarco Traffic Romania SRL – SC Avitech SRL – SC Swarco Mizar SpA, a costat 23,8 milioane de lei. Acesta prevede semaforizarea a 44 de noi intersecții, modernizarea semaforizărilor în alte 90 de intersecții, montarea a 13 radare de informare și 7 de viteză, dar și 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu, precum și a mai multor panouri pe care vor fi afișate diverse informări.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

5 comentarii pentru acest articol

blue a spus: (noiembrie 18th, 2016 at 16:08 )

Semafoarele astea sunt cea mai mare prostie din Timisoara ultimilor ani. O cretinatate …

Pe celebra unda verde de pe Take Ionescu, la mers normal, eu prind de vreo 2-4 ori rosu. Inainte prindeam de 2 ori (Modern si Cartan) si mai opream de vreo 2 ori la pietoni. Deci pentru soferi avantaj zero daca parcurgi strada de la un capat la altul. In schimb, daca vrei sa intri de pe Baader sau sa iesi spre medicina stai si astepti ca boul, ceea ce inainte nu faceai. Deci dezavantaj soferi.
De pietoni nu mai zic, dezavantaj mare pentru ei.
De trolee nu stiu ce sa zic, dar avand in vedere ca ele merg cu 30 km/h, e posibil sa stea la multe semafoare. Deci dezavantaj Ratt.
Din cele 3 componente ale traficului, toate sunt dezavantajate de semafoarele „inteligente”. Felicitari Robu pentru „inteligenta” si perseverenta in „inteligenta”. Vorba aia, sa ne fereasca Dumnezeu de prostul harnic.

poli21 a spus: (noiembrie 18th, 2016 at 16:44 )

Faptul ca tu stai si astepti ca un BOU este cea mai buna dovada ca nu ar trebui sa circuli prin Timisoara.

blue a spus: (noiembrie 18th, 2016 at 21:10 )

Salut @poli21. Trasmite salutari si mamei tale. Am vazut-o cand eram in trafic. Era pe centura.

Andrei a spus: (noiembrie 19th, 2016 at 07:33 )

Blue, parerea mea este ca gresesti. Acest sistem computerizat este clar mai bun decat acea ”indemanare” a omului la care tu faci referire. Multi vor sa dispara aceste semafoare pentru a ”ne intelege intre noi” in trafic. Caci, in lipsa semafoarelor, asa se va proceda.
Si, mai mult, in cazul unui eveniment rutier ai si doavada ca nu ai gresit. Daca esti in aceasta postura.
Deci, hai sa ne trezim cu 15 min mai devreme dimineata, sa nu fie nevoie sa ne ”ambalam” la semafoare, sa nu-i mai cantam de bine primarului, pe care de altfel nu-l suport.
A, inca ceva, Robu a continuat doar acest proiect de semaforizare inteligenta, el exista in plan si inceput inca de pe vremea lui Ciuhandu. Oare nu ar fi bine sa-i ”uram” si lui de bine?! :)))

blue a spus: (noiembrie 19th, 2016 at 10:01 )

Atata vreme cat semafoarele blocheaza si mai rau traficul, inseamna ca sunt o prostie. Nu stiu tu cum esti, dar eu prefer sa-mi petrec timpul liber cu familia sau cu prietenii, nu blocat in trafic.
Se vede clar ca pe unde semafoarele inteligente au fost puse pe intermitent, cozile au disparut. Si nu stiu de ce li se spune „inteligente”, ca nu sunt decat niste semafoare normale cu temporizare.
Semafoare trebuie puse doar in intersectii mari, unde traficul o impune. La noi s-au pus la treceri de pietoni sau intersectii unde o data la 5 minute vine un pieton sau o masina din lateral. Dar rosu se face din minut in minut. Oricum ai privi lucrurile, e dezavantajos pentru toti.
Si inca ceva: in lipsa semafoarelor circulatia nu se desfasura la mica intelegere, ci dupa semnalizarea existenta si regulile codului rutier. Asa e peste tot in lume.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


ISHO

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Distracție pe patine 29 noiembrie - 11 ianuarie

Sport vezi arhiva Sport

Deplasare grea în ultimul meci din 2025 al baschetbaliștilor

Fără pauză! Etapa a 14-a din Liga Națională masculină de baschet programează un meci în deplasare pentru SCM Politehnica Timisoara. Acesta va avea loc luni, 29 decembrie, de la ora 18.00, la Pitești. Echipa bănățeană va întâlni FC Argeș, formație aflată pe locul al treilea, cu 20 de puncte. Alb-violeții sunt pe locul al șaptelea,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Deplasare grea în ultimul meci din 2025 al baschetbaliștilor
L'architect du beaute

Social vezi arhiva Social

A intrat pe contrasens și a băgat o femeie și un copil în spital

Duminică, 28 decembrie 2025, în jurul orei 06:15, polițiștii au fost sesizați cu privire la producerea unui accident rutier pe DN 6, în localitatea Dudeștii Noi. Din primele verificări efectuate la fața locului, a rezultat faptul că o tânără de 26 de ani a condus un autoturism pe DN 6, dinspre Timișoara înspre Becicherecu Mic,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul A intrat pe contrasens și a băgat o femeie și un copil în spital

Economic vezi arhiva Economic

Din 1 ianuarie pregătiți-vă să vă goliți mai repede buzunarele pentru benzină sau motorină. Sau mergeți cu trotineta și bicicleta

Dacă v-ați bucurat de ieftinirea carburanților din ultimele zile, nu sperați să rămână prea mult valabilă situația. Ziua de 1 ianuarie va aduce o scumpire semnificativă, odată cu majorarea nivelului accizelor impuse de guvern la benzină și motorină. Majorarea medie așteptată a accizelor incluse în prețul carburantului este de aproximativ 10% pe litru, completată și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Din 1 ianuarie pregătiți-vă să vă goliți mai repede buzunarele pentru benzină sau motorină. Sau mergeți cu trotineta și bicicleta

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Dacă v-ați bucurat de ieftinirea carburanților din ultimele zile, nu sperați să rămână prea mult valabilă situația. Ziua de 1 ianuarie va aduce o scumpire semnificativă, odată cu majorarea nivelului accizelor impuse de guvern la benzină și motorină. Majorarea medie așteptată a accizelor incluse în prețul carburantului este de aproximativ 10% pe litru, completată și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Din 1 ianuarie pregătiți-vă să vă goliți mai repede buzunarele pentru benzină sau motorină. Sau mergeți cu trotineta și bicicleta
Există momente în copilărie care rămân pentru totdeauna: prima minge prinsă corect, primul gol marcat, prima victorie obținută în echipă sau chiar prima înfrângere acceptată cu fruntea sus. Aceste momente nu se nasc întâmplător. Ele au nevoie de un cadru sigur, de oameni care cred în potențialul copiilor și de un mediu în care sportul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Asociația Club Sportiv Sport Express – locul unde copiii cresc prin sport, încredere și comunitate
Cu finanțare din PNRR, Consiliul Județean Timiș ridică la Giroc un nou sediu, modern, pentru Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Dumitru Ciumăgeanu. Aflat pe șantier, șeful CJT, Alfred Simonis, anunță că un sfert din lucrările la această investiție au fost deja realizate. Valoarea proiectului este de 55 de milioane de lei, acesta urmărește construirea unei...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Un sfert din lucrările la noul Centru Școlar pentru Educație Incluzivă Dumitru Ciumăgeanu au fost realizate/VIDEO
Municipalitatea timișoreană caută o firmă de specialitate care să se ocupe de rețeaua de date și voce instalată la nu mai puțin de 13 sedii, inclusiv la stadionul de rugby. Suma pusă la dispoziție e atrăgătoare, puțin mai mare de 1,8 milioane de lei, pentru un contract pe doi ani, format din două contracte consecvente...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria Timișoara caută depanatori și specialiști pentru întreținerea rețelei de date și voce, pentru 1,8 milioane de lei
Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a vizitat șantierul tronsonului de autostradă dintre Margina și Holdea, aflat în lucru, La acest moment, lucrările sunt concentrate pe zonele de tunel, informează acesta, tunelurile fiind principala componentă a acestei investiții. La primul tunel, dinspre Margina, unde anul acesta au fost străpunse ambele galerii se lucrează...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cum arată lucrul la tunelurile de pe Margina – Holdea. Secretar de stat la Ministerul Transporturilor, în vizită pe șantier/VIDEO
Lecții economice și politice dintr-un an ratat 2025 nu a fost anul crizelor spectaculoase. A fost anul în care toate amânările au ajuns la scadență. Nu un scenariu apocaliptic construit din retorică, ci decontul unor tendințe ignorate ani la rând, validate acum de cifre oficiale. Analiza pare dură pentru că România a ajuns, în sfârșit,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul 2025: anul în care improvizația s-a terminat
Top
deBANAT.ro
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.