Discutii aprinse despre serviciile sociale: Executivul PMT promite ca nimeni nu va fi dat afara

Aproape trei ore – atât a durat dezbaterea publică organizată de Primăria Timișoara pe tema reorganizării serviciilor de asistență socială. Proiectul a fost retras de pe ordinea de zi a ultimului plen și va trebui refăcut, fiindcă nu are aviz de la Agenția Națională a Funcționarilor Publici. Au fost mulți nervi, voci ridicate și o promisiune a executivului: nimeni nu va fi dat afară.

dezbatere sociala1

Reorganizarea serviciilor sociale, vizată de conducerea primăriei, a stârnit o adevărată furtună printre angajații diverselor structuri care asigură, în prezent, astfel de servicii. Proiectul inițial a fost retras în ultimul moment de pe ordinea de zi a plenului de la începutul lunii aprilie, iar între timp a venit și un punct de vedere al ANFP, care anunță primăria că funcționarii publici nu pot deveni personal contractual, așa cum prevedea inițiativa. Sala de Consiliu a PMT a fost plină la dezbaterea publică organizată pe această temă. „Concluzia la care am ajuns este că structura cu care am operat până acum este inadecvată, cu risipă de bani publici, şi acest lucru trebuie să înceteze. Nu ne-am propus să disponibilizăm nicio persoană, ne-am propus doar să reaşezăm oamenii în cadrul noii structuri mult mai rațional și mult mai eficient. În ceea ce privește funcțiile de conducere, este excesiv să lucrăm cu trei directori, colaborarea între structuri nici ea nu funcționa cum trebuie. O să mergem mai departe cu această organizare, conformându-ne observației făcute de ANFP. Cine va fi șef în final se va vedea când structura va fi adoptată. Ulterior va fi organizat concurs”, le-a spus primarul Nicolae Robu celor prezenți.

Discuția s-a mutat apoi în jurul numelor centrelor sociale. Consilierul local Adrian Orza, un opozant declarat al reorganizării, a vrut să știe de ce s-au adăugat nume de sfinţi. „S-au unit unele structuri. Nimeni n-a vrut să înlocuiască niște sfinți cu alții. Din două centre care au avut nume de sfinți fie renunțam la toți, fie optam pentru una dintre denumiri. Nimeni nu cred că are nicio preocupare să schimbe niște sfinți cu alții. Hai să fim oameni serioşi”, i-a replicat Robu, care a părăsit dezbaterea după aproximativ 20 de minute. „Când s-a întocmit proiectul, am înțeles că s-ar fi purtat discuții și ANFP agrea în principiu. Când s-a ajuns la detalii și s-a văzut că, dincolo de organigrama care e mult mai judicioasă, se vizează și schimbarea statutului pentru unii angajați, ANFP a anunțat nu că respinge demersul nostru, ci că nu poate acorda avizul în aceste condiții. Vom reveni cu documentația, lăsând angajații pe poziția pe care au fost, și nu cred că vor mai fi probleme”, a explicat, pentru deBanat.ro, primarul Timișoarei.

dezbatere sociala2

Reprezentanţii centrelor vizate de reorganizare au susținut că, prin această schimbare, pot fi pierdute proiecte cu finanţare europeană şi contracte cu diverși furnizori de servicii, dar s-ar putea ajunge chiar la blocarea activității, pentru că noile bugete de funcționare ar trebui aprobate de actualul CL, aflat pe ultima sută de metri. Viceprimarul Dan Diaconu spune însă că nu se pune problema ca activitatea să fie afectată. Ba chiar, afirmă acesta, dacă nu se face reorganizarea, s-ar putea ajunge la suspendarea anumitor activități. „Lumea a putut să-și exprime punctul de vedere verbal și scris, urmând ca aparatul executiv să îmbunătățească proiectul. Acesta trebuie modificat în așa fel încât să obțină, ca și organigramă, avizul ANFP. Nu e vorba despre reduceri de personal. Din punctul de vedere al numărului de posturi nu se schimbă nimic. Direcția de Asistență Socială este singura licențiată, în momentul de față, de către Ministerul Muncii, pentru prestarea de astfel de servicii, dar nu este singura instituție socială pe care primăria o are. Centrul de Urgență de pe str. Telegrafului, în organigramă de același nivel cu Direcția de Asistență Socială, nu beneficiază de licențiere în momentul de față și va trebui integrat în cadrul acesteia. Ca atare, doar pentru funcționarea serviciilor sociale, este nevoie de o altă organigramă. Lipsa licenței înseamnă amendă și poate chiar închiderea unor servicii sociale”, a spus, pentru deBanat.ro, Diaconu. Dezbaterea s-a încheiat după aproape trei ore, urmând ca proiectul să fie refăcut în conformitate cu recomandările ANFP. Propunerea inițială poate fi consultată aici. La bursa zvonurilor, favorită pentru ocuparea postului de director al noii direcții reorganizate ar fi Rodica Cojan, soția șefului Poliției Locale. Aceasta a avut, în timpul dezbaterii, un schimb aprins de replici cu Adrian Orza, după ce a susținut că primăria nu are, de foarte multă vreme, o strategie coerentă în ceea ce privește asistența socială.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

marian vasile a spus: (April 15th, 2016 at 10:54 )

Adrian Orza la 4 ani de cand nu mai este viceprimar inca are refulari, se supara ca un copil mic atunci cand i se iau jucariile si se contrazice tot timpul. la inceputul sedintei zice ceva, ;a sfarsit altceva….dupa aceea se mura ca lumea rade de el….

pai nenea Orza, strategia in domeniul serviciilor sociale trebuia sa fie realizata inca din anul 2011 cand erai viceprimar si aveai in subordine serviciile sociale….
si pentru prietena ta doamna Stoianov…strategia si planul de actiune ar trebui facute de conducerea directiei de asistenta sociala, NU DE O FIRMA ASA CUM AI SPUS IERI LA DEZBATEREA PUBLICA!!!!

atunci de ce esti manager? ca sa dai bani pe chermeze organizate in cladirile directiei de asistenta sociala?

anteconbega a spus: (April 19th, 2016 at 09:58 )

Coana Cojan nu e aceea care-i şefă la Cantina Săacilor din Fabric, dar care obliga bucătăresele să-i spună “Doamnă director”? Ea e! Bravo Lae, te răsfeţi în paie!

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

In loc de balta, groapa de gunoi! Amenajarea viitorului parc din Dambovita asteapta o sentinta

Fosta balta insalubră situată în Dâmbovița, între străzile Lacului și Paul Constantinescu, a fost acoperită și s-a transformat într-un depozit de gunoaie, „grație” unor timișoreni lipsiți de orice urmă de bun simț. Primăria vrea de trei ani să facă aici un parc, dar momentan s-a oprit în...instanță.
Citeşte tot articolul Citeste articolul In loc de balta, groapa de gunoi! Amenajarea viitorului parc din Dambovita asteapta o sentinta
CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Sport vezi arhiva Sport

Centrul de Echitatie Herneacova
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

În 2004, la doar 23 de ani, absolvent în acel an de Politehnică, Alin Nica devenea cel mai tânăr primar din țară. De atunci a mai câștigat de trei ori alegerile în Dudeștii Noi. Acum, și-a anunțat candidatura pentru președinția PNL Timiș, urmând să se confrunte nu doar cu Nicolae Robu, ci și cu sistemul creat de acesta în partid.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Alin Nica, atac devastator la Robu: Pana acum il consideram incorect. Acum spun ca e profund necinstit
Primăria Timișoara organizează, și în această primăvară, curăţenia generală. Aceasta se va desfășura în intervalul 20 martie – 4 aprilie și va începe, ca de obicei, în partea de nord a orașului. Duminică, 26 martie, angajații Retim intervin în perimetrul: Calea Aradului (din girație Selgros până în Calea Lipovei) – Calea Lipovei (între Calea Aradului...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Curatenia de primavara: unde intervin echipele Retim
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top