Locuitorii din Iosefin se opun planurilor primarului Nicolae Robu, care vrea să mute liniile de tramvai de pe Bd. Carol I pe mijlocul drumului și să creeze câte două benzi pe sens, pentru mașini. Zona a fost reabilitată recent, pe fonduri europene. Proiectul lui Robu este estimat la 50 de milioane de euro și e inclus în „lista celor 36” de realizat până în 2020.
Venit să inspecteze alături de directorul ADR Vest, Sorin Maxim, zona Iosefin, recent reabilitată, primarul Nicolae Robu a fost abordat de o femeie care locuiește acolo. Aceasta i-a reproșat că vrea să-i bage din nou pe oameni în șantier, după ce a anunțat că are un nou plan pentru Bd. Regele Carol I. Edilul n-a stat prea mult la discuții cu femeia revoltată, pe motiv că… are de lucru. „Nu putem să gândim numai până la zeci de metri de locul în care trăim fiecare. Trebuie să gândim puţin mai larg (…) Avem treabă, nu este o vizită de distracţie (…) Doamna îşi plimbă câinele, sigur că îşi poate permite să stea de vorbă. Eu nu pot, că n-am timp. Doamna are o problemă că vrem noi să modernizăm bulevardul, că locuitorii din zonă doresc ca această zonă să fie pietonală. Mi-au depus un memoriu în acest sens. Sigur că ar fi frumos să nu fie tramvai prin zonă, să nu circule maşini, ar fi mult mai confortabil pentru cei ce locuiesc aici, dar putem să facem asta?”, a spus Robu.
Practic, locuitorii din zonă vor ca, dacă tot vor fi nevoiți să suporte un nou șantier, Bd. Regele Carol I să fie transformat în spațiu exclusiv pietonal. „Ei propun zonă pietonală de la Sinaia, Kuttl, până în celălalt capăt, că sunt clădiri istorice. Dacă nu se poate, să rămână măcar aşa cum este, că ei au auzit că vrem să ducem liniile de tramvai pe mijloc şi că se va intensifica traficul”, susține primarul. Robu crede că oamenii ar trebui să dea dovadă de mai mult spirit civic: „Grija nu este pentru banii care s-au cheltuit, ci pentru confortul fiecăruia, pentru că din păcate simţul civic este foarte redus”.
„Modernizarea B-dului Regele Carol I, de la Biserica Kuttl (zona Sinaia) la str. Reșița” – care presupune „ducerea liniilor de tramvai pe mijloc, câte două benzi pe sens de o parte și de alta a lor, locuri de parcare la 45 de grade pe ambele părți, între trotuar și carosabil, piste de bicicletă pe ambele părți, la marginea dinspre parcări a trotuarelor, câte un rând de copaci pe fiecare parte, între trotuar și clădiri – este estimată la 50 de milioane de euro. Suma ar urma să provină din fonduri europene, pe care primarul Robu crede că le poate accesa special în acest scop. Asta, deși și actuala lucrare e realizată pe bani din aceeași sursă.
Comentarii prin facebook