Robu: Largirea drumului spre autostrada e un proiect mult prea lalait

Proiectul de lărgire la patru benzi a drumului care duce de la Timișoara la autostradă, prin Dumbrăvița și Giarmata, va fi semnat în scurt timp. Primăria Timișoara este partener, alături de CJ Timiș, dar Nicolae Robu este nemulțumit. El spune că va dura prea mult și spune că la Timișoara se modernizează 100 km de străzi pe an.

Proiectul „Modernizare DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timișoara și Centura Timișoara – Autostrada A1” va costa 80,4 milioane de lei. De la UE vin 57,7 milioane, iar de la bugetul de stat, 8,8 milioane. CJ Timiș este asociat cu Primăria Timișoara în acest proiect și va contribui cu 12,5 milioane de lei, cheltuieli neeligibile, și încă 1,35 milioane, reprezentând 2% la sută din valoarea eligibilă a proiectului. Contractul de finanțare va fi semnat în scurt timp, fiind în așteptare, până când PMT și-a plătit corecția financiară de 1 milion de lei plus penalități către Ministerul Dezvoltării. Acum, primarul Nicolae Robu spune că nu înțelege modul în care a fost întocmit acest proiect. „CJ s-a ocupat de detalii. Am fost uimit să văd că s-au alocat 42 de luni pentru tronsonul 1 și 42 de luni pentru tronsonul 2, un tronson având circa 8 km. Mi se pare absurd pur și simplu, total deplasat să lăsăm așa de mult timp. Noi asfaltăm în Timișoara circa 100 de kilometri, realizăm pe an. Cum să lăsăm 42 de luni pentru 8 kilometri și încă 42 de luni pentru alți 8? O să am o discuție cu președintele CJ Timiș, să încercăm să accelerăm, e mult prea lălăit acest proiect. Nu am mai pomenit asemenea termen. Și la lucrări mai complexe, unde trebuie făcute rețele de utilități… 16 km într-un an se pot face. Hai să lăsăm o rezervă, lăsăm 24 de luni, nu 42. 24 de luni pentru toți cei 16 kilometri, nu 42 plus 42, 84 de luni de muncă pentru 16 km. E de neînțeles”, a declarat edilul. Lărgirea drumului de la intrare în Dumbrăvița spre urcarea pe Autostrada A1, pe două tronsoane, primul de la sensul giratoriu de la intrare în Dumbrăvița până la centura Timișoarei, iar celălalt, de la Centura Timișoara la urcarea pe A1, este estimată să dureze, în total, nu pe segmente, 42 de luni.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

5 comentarii pentru acest articol

Sorin Aradean a spus: (februarie 14th, 2018 at 20:11 )

84 de luni pentru largirea a 10 km de DJ691 la 4 benzi e un termen, cum sa spun, halucinant !
Adica Salini a terminat cei 15 km de A1 Dumbrava – Margina in 2,5 ani (07.2014-12.2016)
Tirrena Scavi a terminat cei 25 km de A1 Izvin – Sanovita in 2 ani (01.2014-12.2015) iar largirii unui DJ la 4 benzi i se da de la bun inceput termen de 84 de luni, adica 7 (sapte) ani ? Sapte ani ??? Ceva nu e in regula. Chiar deloc in regula…
Nu ma hazardez la afirmatii incomplet certe, dar am dubii ca POR 2014-2020 care merge (cu regula n+2) pina in 2022 va accepta la finantare un proiect pe 84 de luni, ceea ce inseamna 2018+7=2025 adica iese cu 3 ani peste limita maxima de derulare a unei finantari pe actualul exercitiu financiar.

Il felicit pe dl. primar Robu pentru faptul ca nu ia drept un dat sa fie, termenul stupefiant de lung vehiculat de CJT si sper intr-o reducere a acestui termen la cel mult 40-50% din cel vehiculat.

@Sorin Aradean a spus: (februarie 15th, 2018 at 08:31 )

Arădene, termenul pentru tot lotul este 42 de luni. Robu bate câmpii, ca de obicei. Și, ca să știi, e 42 de luni din cauză că nu pot fi mutați stâlpii de troleibuz pe primul tronson. Ăla e un proiect european al aceluiași Robu, proiect pe care nu se poate interveni timp de 5 ani. În alea 42 de luni vor expira cei 5 ani și vor fi mutați stâlpii. E simplu. Dacă nu crezi, verifică proiectul de extindere a liniei troleibuzului 14, de la Timișoara la Dumbrăvița. ȘI, repet; termenul 42 de luni este pentru tot tronsonul, și este așa lung exact din cauza proiectului cu troleul.

Sorin Aradean a spus: (februarie 15th, 2018 at 11:07 )

Domnule „@ Sorin Aradean”, chestiunea termenului de 42+42 luni tine de nebuloasa in care au fost prezentate lucrurile inca de anul trecut (stau marturie articolele pe subiect din presa locala), articole din care nu era clar daca cei 10 km de DJ691 supusi largirii si impartiti in 2 tronsoane (4+6 km) se vor executa in 42 luni sau in 42+42 luni. Presupun ca nebuloasa s-a propagat dinspre comunicatorii CJT, prin presa, pina in spatiul public.
In privinta interdictiei de mutare a stilpilor de troleibuz timp de 5 ani (mai sint 3 ani din 5), eu spun ca e o falsa problema. Inainte de-a scrie aceste rinduri, am vorbit cu o firma de consultanta in fonduri UE aflata in Bucuresti, si-am intrebat cum ar vedea UE mutarea stilpilor inainte de expirarea celor 5 ani, in contextul in care mutarea s-ar face din fondurile Primariei (adica e evitata dubla finantare), iar mutarea ca interventie asupra proiectului NU va duce sub nici o forma la deprecierea acestuia (ptr ca asta e de fapt temerea UE). Raspunsul a fost ca UE isi poate da acordul, dar e nevoie de o notificare prin care lucrurile sa fie deschis si onest explicate (n-o sa intru acum in ansamblul de argumentatie). Asa ca, dupa parerea mea, termenul lax de derulare a proiectului din cauza acelor stilpi nu se justifica.
La buna reauzire.

@Sorin Aradean a spus: (februarie 15th, 2018 at 12:02 )

Poate ar fi trebuit să-i explicați cum stă treaba cu mutatul stâlpilor însuși marelui Nicolae Robu, pentru că era treaba instituției pe care o conduce să se intereseze dacă și cum se poate face acest lucru. Dacă dumneavoastră v-ați putut interesa la „o firmă de consultanță în fonduri UE aflată la București”, poate ar fi putut să facă asta și marii specialiști din Primăria Timișoara. Dar e mai ușor să te lamentezi de pe margine, așa cum face mereu Robu.

Sorin Aradean a spus: (februarie 15th, 2018 at 14:43 )

Domnule “@ Sorin Aradean” va asigur ca sinteti pe o pista gresita daca credeti ca beneficiarii lucrarii nu au pus o asemenea intrebare. Problema tind sa cred ca e la minister, recte in raspunsul primit. De asta, abordarea mea sugereaza de fapt escaladarea problemei si adresarea directa la Bruxelles.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

Parcările acoperite pentru biciclete, inițiate de Moș, au acum o soluție. Nica și Fritz sunt colaboratori politici, proiectul nu se mai blochează

Cristian Moș, candidat independent la funcția de primar al Timișoarei, își poate vedea acum unul dintre proiectele sale pus în practică. Este vorba despre amplasarea la Timișoara a unor parcări acoperite și securizate pentru biciclete, proiect pornit de Moș sub numele de ”Velo Timiș”. Cum? Acum Fritz și Nica sunt ”prieteni”, iar municipalitatea nu mai...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Parcările acoperite pentru biciclete, inițiate de Moș, au acum o soluție. Nica și Fritz sunt colaboratori politici, proiectul nu se mai blochează
isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

Comportare excelentă a României la Europeanul de fotbal destinat primarilor

Primarii din toată Europa s-au întâlnit la Liepzig unde nu s-au înfruntat în platforme electorale ci pe terenul de fotbal. Au fost câteva zile cu un spectacol total pe dreptunghiul magic, nivelul competiţiei întrecând toate aşteptările, fiind foarte ridicat. 16 echipe naţionale au fost prezente la competiţie, ele fiind împărţite în patru grupe de câte...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Comportare excelentă a României la Europeanul de fotbal destinat primarilor
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

dermaskin-orizontal

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Cristian Moș, candidat independent la funcția de primar al Timișoarei, își poate vedea acum unul dintre proiectele sale pus în practică. Este vorba despre amplasarea la Timișoara a unor parcări acoperite și securizate pentru biciclete, proiect pornit de Moș sub numele de ”Velo Timiș”. Cum? Acum Fritz și Nica sunt ”prieteni”, iar municipalitatea nu mai...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Parcările acoperite pentru biciclete, inițiate de Moș, au acum o soluție. Nica și Fritz sunt colaboratori politici, proiectul nu se mai blochează
Biroul Electoral de Circumscripție Timiș a respins contestația formulată împotriva preşedintelui Biroului Electoral de Circumscripție nr. 1 Municipiul Timişoara, Titu Birceanu, depusă de Mirela Toc. Aceasta contestase numirea lui Birceanu, spunând că cel în cauză nu îndeplinește condițiile legale pentru a ocupa poziția. ”Prin cererea redirecționată de către Tribunalul Timiş şi înregistrată la acest Birou...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Titu Birceanu poate rămâne președintele Biroului Electoral de Circumscripție Timișoara
Senatorul USR de Timiş, Raoul Trifan, afirmă că legea promulgată, vineri, de preşedintele Klaus Iohannis, privind combaterea evaziunii fiscale, este o invitaţie la furt din banii publici. Potrivit legii, evazioniștii care plătesc prejudiciul și 15% în plus scapă de închisoare. Cu această lege, Klaus Iohannis îl întrece chiar şi pe Liviu Dragnea, afirmă Trifan. “Pe...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Raoul Trifan, despre legea combaterii evaziunii fiscale: “Pe lângă Iohannis, Dragnea era un amator”
Primarul Dominic Fritz a decis că e timpul ca viceprimarul său liberal să treacă efectiv la ascuțit creioane. Domeniul atât de drag lui Cosmin Tabără, cel al proiectelor de baze sportive, nu va mai fi în subordinea acestuia. Decizie dură a primarului Fritz în domeniul distribuirii responsabilităților spre viceprimari. După o primă tură de ”deposedare”...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Viceprimarul Cosmin Tabără, trimis la ascuțit creioane, după ce rămâne și fără bazele sportive
PSD Timiș atacă Alianța Dreapta Unită și spun că liderii locali ai acesteia folosesc circul ieșit, vineri noaptea, la ora 0, în Piața Unirii odată cu lansarea campaniei electorale. Acolo, reprezentanții Alianței, conduși de Dominic Fritz, când s-au contract cu cei ai AUR, veniți, surprinzător, exact în același loc și la aceiași oră pentru a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Alfred Simonis solicită sancționarea grupurilor politice ale Alianței Dreapta Unită și ai AUR pentru circul de joi noaptea, din Piața Unirii
Primarii din toată Europa s-au întâlnit la Liepzig unde nu s-au înfruntat în platforme electorale ci pe terenul de fotbal. Au fost câteva zile cu un spectacol total pe dreptunghiul magic, nivelul competiţiei întrecând toate aşteptările, fiind foarte ridicat. 16 echipe naţionale au fost prezente la competiţie, ele fiind împărţite în patru grupe de câte...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Comportare excelentă a României la Europeanul de fotbal destinat primarilor
Etapa a IV-a din Liga de Rugby programează a doua deplasare a acestui sezon pentru jucătorii bănăţeni. SCM USV Timișoara merge în Baia Mare, pentru meciul cu CSM Știința, de sâmbătă, 11 mai, ora 13.00. Primele trei runde au lăsat urme în lot. Antrenorii Mugur Preda și Valentin Popârlan au o listă de indisponibilități, dar...
Citeşte tot articolul Citeste articolul SCM USV Timişoara, deplasare dificilă la Baia Mare
Top