Curios vizavi de brandING

Fără pic de stupoare, aș dori să vă informez că termenul de branding provine din zootehnie, de la fermierii care își însemnau vitele pentru a le deosebi de ale celorlalți. Acțiunea se făcea cu un fier roșu încins și reprezenta monograma proprietarului. Secole mai târziu monogramele au devenit etichete, nume și, ulterior, corporații, deci branduri.

Cum influența Imperiului britanic asupra Commonwealth-ului și implicit asupra globului a fost una pregnantă, am ajuns să deprindem tehnici și mijloace „imperialiste”. Curând, limba cea mai vorbită pe mapamond a ajuns să fie engleza și toată lumea s-a conformat. Acest Think BIG este o rețetă bine gândită de companii ce au lucrat asiduu pentru a avea o prestanță, o etichetă bine definită pe care au afișat-o, absolut peste tot.

logo

Chit că e product placement, sticker sau îl primești gratis la meniu complet, tot reclamă este. Limba engleză a creat suficiente sinonime pentru publicitate și, odată cu ele, au fost create și asocierile de produse cu un brand, sau ale anumitor logouri cu activitățile noastre de zi cu zi. Un brand cunoscut îți oferă o cafea gratis într-o dimineață geroasă, iar tu cu siguranță vei reține acest lucru.

Fiecare cadou este gândit ca o investiție. Toate materialele cu scop promoțional își ating targetul, vezi campaniile electorale când toată lumea din 33 are plasă cu moaca unui nou candidat. Că vinzi cremă de ghete, detergent sau vidanje, ai nevoie de o imagine care să te reprezinte. Personal le prefer pe cele directe și fără prea multe introduceri. Dar admit că un teaser bun m-a făcut să beau un Mountain Dew măcar o dată.

Coduri sub capac, bani în punga cu chipsuri, inimioare cu Maggi pe toate geamurile gospodinelor sau dresajul de a răspunde la telefon cu „ascult Radio 21!” sunt strategii de marketing, fiecare destinată unei anumite categorii de vârstă. Concurența o consider ca fiind fictivă deoarece la nivel de corporații sunt doar câteva pe piață în anumite sectoare. Bineînțeles că le caracterizează calitatea produselor lor, precum și părerea clientului; de altfel, părerea clientului a ajuns să traseze noi direcții de promovare a brandurilor. De acolo avem prezența acerbă a lor în tot ce înseamnă social-media și implicit avem concursuri și share-uri menite să răspândească notorietate.

Să nu uităm că, pentru o imagine solidă și ușor de reținut, se apelează la agenții de publicitate care au o armată de oameni calificați fiecare pe branșa sa bine definită. De la logotip, design, scopul produsului, sloganul adecvat la impactul pe care îl va avea, sunt bine gândite aceste ecuații pentru a fructicfica eforturile. Un înțelept afacerist precum Rockefeller spunea cum că, dacă va obține doi cenți pe un cui, un cent îl va investi în publicitatea celui de-al doilea cui.

Cu învățăturile trase dintr-un real-life Monopoly trag nădejde că noua școală de advertising va crea loc și pentru inițiativele mici, personale, ce au tot bagajul necesar pentru a deveni un brand.

www.celmaitarestudios.com

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Circulam pe calea ferata cu 160 km /h, dar numai intre Curtici si Ghioroc

La Timişoara a ajuns, zilele trecute, un vagon reabilitat cu ajutorul căruia ceferiştii încearcă să demonstreze că transportul feroviar de călători se poate desfăşura în condiţii de calitate şi în România. Deşi acesta poate merge şi cu peste 100 km/h, infrastructura de cale ferată nu permite asemenea viteze.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Circulam pe calea ferata cu 160 km /h, dar numai intre Curtici si Ghioroc

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Se repară intens diverse străzi din Timișoara, dar nimeni nu știe după ce program. Șoferilor nu le rămâne decât să constate pe propriii nervi ce arteră a intrat peste noapte în reparații. Primarul Nicolae Robu spune că va muștrului SDM, pentru că nu dă comunicate, lucru pe care, de altfel, firma nu l-a făcut niciodată.
Citeşte tot articolul Citeste articolul De ce stati la cozi imense in trafic pe strazi sparte peste noapte? Pentru ca SDM are probleme de comunicare
Vreți să știți ce trebuie să faceți ca să acordați primul ajutor în caz de urgență? Acum puteți învăța asta de la cei mai buni. Caravana „Fii pregătit!” revine în Timiș în acest sfârșit de săptămână: sâmbătă la Lugoj și duminică la Timișoara.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Caravana SMURD ajunge din nou in Timis
Studenţii şi elevii de la câteva licee timişorene au fost primii care au reuşit să intre în contact cu Titan - The Robot, un personaj extrem de popular la evenimentele IT şi Tech din America şi Europa de vest. Personaj cu spirit muzical, Titan cântă, dansează și interacţionează cu publicul.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Titan, un robot… romantic la Timisoara
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top