Curios vizavi de brandING

Fără pic de stupoare, aș dori să vă informez că termenul de branding provine din zootehnie, de la fermierii care își însemnau vitele pentru a le deosebi de ale celorlalți. Acțiunea se făcea cu un fier roșu încins și reprezenta monograma proprietarului. Secole mai târziu monogramele au devenit etichete, nume și, ulterior, corporații, deci branduri.

Cum influența Imperiului britanic asupra Commonwealth-ului și implicit asupra globului a fost una pregnantă, am ajuns să deprindem tehnici și mijloace „imperialiste”. Curând, limba cea mai vorbită pe mapamond a ajuns să fie engleza și toată lumea s-a conformat. Acest Think BIG este o rețetă bine gândită de companii ce au lucrat asiduu pentru a avea o prestanță, o etichetă bine definită pe care au afișat-o, absolut peste tot.

logo

Chit că e product placement, sticker sau îl primești gratis la meniu complet, tot reclamă este. Limba engleză a creat suficiente sinonime pentru publicitate și, odată cu ele, au fost create și asocierile de produse cu un brand, sau ale anumitor logouri cu activitățile noastre de zi cu zi. Un brand cunoscut îți oferă o cafea gratis într-o dimineață geroasă, iar tu cu siguranță vei reține acest lucru.

Fiecare cadou este gândit ca o investiție. Toate materialele cu scop promoțional își ating targetul, vezi campaniile electorale când toată lumea din 33 are plasă cu moaca unui nou candidat. Că vinzi cremă de ghete, detergent sau vidanje, ai nevoie de o imagine care să te reprezinte. Personal le prefer pe cele directe și fără prea multe introduceri. Dar admit că un teaser bun m-a făcut să beau un Mountain Dew măcar o dată.

Coduri sub capac, bani în punga cu chipsuri, inimioare cu Maggi pe toate geamurile gospodinelor sau dresajul de a răspunde la telefon cu „ascult Radio 21!” sunt strategii de marketing, fiecare destinată unei anumite categorii de vârstă. Concurența o consider ca fiind fictivă deoarece la nivel de corporații sunt doar câteva pe piață în anumite sectoare. Bineînțeles că le caracterizează calitatea produselor lor, precum și părerea clientului; de altfel, părerea clientului a ajuns să traseze noi direcții de promovare a brandurilor. De acolo avem prezența acerbă a lor în tot ce înseamnă social-media și implicit avem concursuri și share-uri menite să răspândească notorietate.

Să nu uităm că, pentru o imagine solidă și ușor de reținut, se apelează la agenții de publicitate care au o armată de oameni calificați fiecare pe branșa sa bine definită. De la logotip, design, scopul produsului, sloganul adecvat la impactul pe care îl va avea, sunt bine gândite aceste ecuații pentru a fructicfica eforturile. Un înțelept afacerist precum Rockefeller spunea cum că, dacă va obține doi cenți pe un cui, un cent îl va investi în publicitatea celui de-al doilea cui.

Cu învățăturile trase dintr-un real-life Monopoly trag nădejde că noua școală de advertising va crea loc și pentru inițiativele mici, personale, ce au tot bagajul necesar pentru a deveni un brand.

www.celmaitarestudios.com

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Romanii au umor. Cum s-a vazut in mediul virtual ultimul asalt asupra DNA / FOTO

Ultima săptămână din viața politică din România a fost ocupată de un nou și încrâncenat asalt asupra DNA, dus de „niște penali”, vorba președintelui Klaus Iohannis. Dincolo de nenumăratele comentarii care au apărut în spațiul public în ultimele zile, în spațiul virtual a fost o explozie de meme-uri.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Romanii au umor. Cum s-a vazut in mediul virtual ultimul asalt asupra DNA / FOTO
MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Iaşul s-a impus pe stadionul „Dan Păltinişanu” cu 2-1, Platini şi Cristea, în prima repriză, respectiv Vaşvari pe final, din 11 metri, marcând golurile partidei. Poli a jucat slab, plătind tribut unei evoluţii tremurânde în faţa unei echipe solide, dar nu de speriat.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Nimic pentru Timisoara, totul pentru Iasi
UVT Agroland Timișoara a bifat al doilea succes în trei zile în Divizia A1 de volei feminin. „Cea mai frumoasă echipă” a câștigat partida cu Medicina Târgu Mureș cu 3-1 (25-18, 22-25, 25-11, 25-27), și a repetat astfel rezultatul de la mijlocul săptămânii, când a obținut toate punctele în meciul cu CSM Târgoviște.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Agroland tine stacheta sus. Victorie si cu Tg. Mures
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top