De 8 Martie, Samartinean a impartit peste 1.000 de garoafe

Deputatul Cornel Sămărtinean, preşedintele PDL Timişoara, alături de tineri din organizația pe care o conduce, au împărţit peste 1.000 de garoafe de 8 Martie. Democrat-liberalii au luat la pas colegiul pe care, în urmă cu mai bine de un an, Sămărtinean candida la alegerile parlamentare.
pdlflori
Cu eşarfe portocalii la gât, pedeliştii au împărţit cu dărnicie flori tuturor femeilor care le-au ieşit în cale. Pe stradă, în pieţe sau în cafenele. „Am împărţit flori şi le-am transmis multă sănătate şi fericire tuturor doamnelor care ne-au ieşit în cale. Este un gest minim pe care l-am putut face de ziua tuturor femeilor”, ne-a declarat deputatul PDL, Cornel Sămărtinean. Un gest asemănător l-a făcut echipa democrat-liberalului cu prilejul zilei de 1 Martie, când au fost împărţite sute de mărţişoare în Timişoara.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

22 comentarii pentru acest articol

Timişoara a spus: (March 9th, 2014 at 17:33 )

Domnul Cornel-Mircea Sămărtinean:

“Respectaţi istoria şi cultura Timişoarei”

În vara anului trecut, arheologii au scos la lumină un ansamblu al fortificaţiei Cetăţii Timişoarei. Calculele topografilor militari sunt uimitoare. Acest sistem de fortificaţii a fost distrus la sfârşitul secolului XIX şi începutul secolului XX. Stăvilarul, un unicat din punct de vedere al construcţiei, este foarte interesant pentru pasionaţii de inginerie militară şi de amenajări hidro. Această ecluză are o valoare inestimabilă, dar, din păcate, s-a decis mutarea stăvilarului, de parcă ar fi o statuie care se poate aşeza într-un muzeu.

Săptămâna trecută stăvilarul din Piaţa 700 din municipiul Timişoara a început să fie demontat bucată cu bucată, cu acordul autorităţilor locale, urmând ca, din toamna acestui an să fie reasamblat pe noua poziţie. Operaţiunea costă jumătate de milion de euro şi va fi filmată pas cu pas, va dura câteva săptămâni, totul în funcţie de ceea ce vor descoperi arheologii. Toate piesele sunt duse într-un depozit închiriat special, unde vor începe operaţiunile de tratare a acestora, astfel încât să fie aduse în forma de conservare care să le permită să supravieţuiască în timp.

Pentru demontarea stăvilarului au fost trei propuneri, din care reprezentanţii Ministerului Culturii au ales această variantă, şi anume aceea de a se distruge edificiul şi de a-l muta parţial. Din punctul de vedere al arhitectului Valentin Luca, celelalte două variante erau perfect valabile: una dintre ele prevedea conservarea în sit, adică pe loc, sau construcţia blocului deasupra acestui sit.

Conform declaraţiilor consilierului local PDL, Simion Moşiu, cea mai potrivită variantă ar fi fost păstrarea ecluzei aşa cum este acum şi construirea, deasupra ei, a unui nou corp de clădire.

Un rol important în finalizarea acestui demers l-au avut presiunile exercitate de factorii de decizie din administraţia publică locală, cărora li s-a părut mult mai practic să demoleze totul, fără să ţină cont de valoarea culturală şi istorică a acestui vestigiu.

Prin atitudinea lor, se pare că autorităţile publice locale au uitat faptul că municipiul Timişoara candidează la titlul de Capitală Culturală Europeană. Altfel nu se explică de ce au permis batjocorirea istoriei municipiului Timişoara, şi au uitat conotaţia istorică şi strategică a acestui stăvilar – lupta din anul 1552 pentru eliberarea de turci. Paradoxal, vestigiile turceşti din Piaţa Sf. Gheorghe şi din Libertăţii se pot păstra. Respectăm amintirea şi conservăm vestigiile turceşti, dar vestigiile celor care au reuşit să facă Cetatea Timişoarei de necucerit până la 1900 sunt aruncate la gunoi.

Primăria nu şi-a dorit o dezbatere publică pe acest subiect şi a manifestat nepăsare pentru un potenţial obiectiv turistic al oraşului, în condiţiile în care Timişoara este aproape “nefrecventabilă” din punct de vedere turistic. Din păcate pentru locuitorii municipiului, istoria Timişoarei a fost vândută pe arginţi unei firme din Africa de Sud, care nu are nimic comun cu istoria oraşului, dar care sigur are ceva în comun cu autorităţile publice locale.

Timişoara a spus: (March 9th, 2014 at 17:34 )
Colegiul 1 a spus: (March 9th, 2014 at 20:34 )

Domnul Cornel-Mircea Sămărtinean:

“Timişoara rămâne fără spital regional”

Ministrul sănătăţii, domnul Eugen Nicolăescu, a evitat în repetate rânduri să răspundă concret în privinţa momentului demarării construcţiei Institutului Regional de Oncologie din Timişoara, investiţie promisă de ani buni. După asigurările potrivit cărora realizarea Institutului Regional de Oncologie reprezintă un proiect prioritar al Ministerului Sănătăţii, Eugen Nicolăescu afirmă ce se ştia deja că Ministerul Sănătăţii a alocat Direcţiei de Sănătate Publică Timiş suma de 850.000 de lei pentru realizarea documentaţiei tehnico-economice.

Ministerul Sănătăţii a găsit anul trecut resursele necesare pentru o astfel de investiţie la Iaşi, arătând că Institutul Oncologic de acolo este prioritatea zero şi precizând că pentru finalizarea şi punerea lui în funcţiune a prevăzut 17,9 milioane de lei. Faptul că Ministerul Sănătăţii a considerat Iaşiul ca prioritate este ciudat, din perspectiva numărului de bolnavi de cancer aflaţi în evidenţe. Conform Ministerului Sănătăţii, dacă la Iaşi sunt în evidenţe 9.537 de bolnavi de cancer, în Timiş, în momentul de faţă, sunt înregistraţi 15.873 de bolnavi de cancer.

Reamintesc domnului ministru Eugen Nicolăescu şi Ministerului Sănătăţii faptul că judeţul Timişul este pe locul doi în Regiunea Vest ca mortalitate cauzată de cancer. Realizarea unui Institut de Oncologie ar fi fost mai mult decât necesară în Timiş, unde apar anual peste 2.200 de cazuri noi de cancer, incidenţa anuală fiind de 335 de cazuri noi la 100.000 de locuitori. Tot în judeţul Timiş se înregistrează cea mai mare prevalenţă a cancerului din zona de vest – 25 la mia de locuitori, faţă de 24 în Caraş-Severin, 23 în Arad şi 17 în Hunedoara. Aceste argumente nu par să conteze.

În bugetul său, Ministerul Sănătăţii, a afirmat că: “pe lângă Centrele regionale Cluj Napoca, Bucureşti şi, în perspectiva anului 2013, Iaşi, în priorităţile investiţionale se regăseşte şi realizarea Institutului Regional de Oncologie Timişoara. În perspectiva anilor 2013 – 2016, pentru acest obiectiv nou de investiţii, după aprobarea acestuia potrivit competenţelor de aprobare, va fi necesară asigurarea fondurilor pentru derularea şi finalizarea acestuia.”

Mai departe, Ministerul Sănătăţii menţionează că documentaţia tehnico-economică aferentă obiectivului de investiţii Institutul Regional de Oncologie Timişoara se aprobă de către Guvern, având o valoare mai mare de 30 de milioane de lei şi că “la această dată, documentaţia tehnico-economică aferentă acestui obiectiv de investiţii se află în faza de obţinere a avizului Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe”. După aceea, se va promova, nu se ştie când, un proiect de hotărâre de guvern pentru aprobarea aceloraşi indicatori tehnico-economici. Lucrurile rămân, însă, tot în aer. Ministerul Sănătăţii susţine că “se va putea cuprinde în programele de investiţii anuale ale Ministerului Sănătăţii obiectivul de investiţii Institutul Regional de Oncologie Timişoara, dar numai în condiţiile în care finanţarea poate fi asigurată integral, în limitele de cheltuieli stabilite sau strategiei fiscal-bugetare aprobate potrivit Legii responsabilităţii fiscal-bugetare”.

Conform unei declaraţii publice susţinute săptămâna trecută, Guvernul Ponta a afirmat că a împărţit pe domenii fondurile structurale şi de coeziune pe care România le va primi în exerciţiul financiar 2014-2020 al UE. Într-o şedinţă a Comitetului Interinstituţional pentru Acordul de Parteneriat 2014-2020, premierul Victor Ponta a dat primele detalii legate de proiectele spre care vor merge, în principiu, 22 miliarde de euro din fondurile structurale ale exerciţiului financiar 2014-2020. Proiectul documentului va fi trimis la Bruxelles, pentru aprobare, urmând ca împărţirea finală a banilor să fie stabilită prin Acordul de Parteneriat pentru atragerea fondurilor europene în 2014-2020.

Cei mai mulţi bani vor merge către infrastructura de transport şi mediu, care vor primi aproximativ nouă miliarde de euro. Pentru sănătate ar urma să fie alocată o sumă de 500 de milioane de euro, inclusiv pentru construcţia a trei spitale regionale, la Iaşi, Cluj şi Craiova. Timişoara a fost lăsată din nou pe dinafară. Nu e de mirare, având în vedere faptul că, în ultimii ani, judeţul Timişul a fost cvasiabsent din lista de investiţii finanţate de Guvernul USL. În concluzie, a devenit o certitudine faptul că demararea propriu-zisă a acestei investiţii nu va fi realizată în viitorul apropiat.

Sănătatea ar trebui să fie prioritatea numărul unu a politicilor publice, inclusiv a celor de protecţie socială, cu atât mai mult cu cât unul din partidele care formează alianţa USL aflată la guvernare, este un partid care se proclamă de orientare social-democrată.

Din păcate pentru Timişoara, construcţia unui spital regional a fost doar o promisiune din lungul şir de promisiuni deşarte ale Guvernului USL condus de Victor Ponta. Un guvern care a demonstrat cu prisosinţă faptul că nu cunoaşte un citat celebru: “Societăţile nu se guvernează bine decât dacă se suprapun două forţe: puterea şi inteligenţa” – Nicolae Titulescu.

Colegiul 1 a spus: (March 9th, 2014 at 20:34 )

Domnul Cornel-Mircea Sămărtinean:

“Electorata” imorală şi incorectă a Guvernului USL

În urma discuţiilor avute cu delegaţia FMI, premierul Victor Ponta s-a împăunat, anunţând două măsuri cu caracter social, convenite, după afirmaţiile sale, cu reprezentanţii instituţiilor financiare internaţionale: un ajutor pentru persoanele fizice care au la bănci credite restante şi un ajutor pentru IMM care creează cel puţin 20 de locuri de muncă. Referitor la ajutorul promis IMM-urilor, durata acestui ajutor şi implicaţiile bugetare nu au fost comunicate public. Schema de ajutor de stat promisă firmelor private se referă la cele care creează minimum 20 de locuri de muncă. Guvernul ar urma să suporte jumătate din valoarea totală a cheltuielilor salariale.

Conform declaraţiilor făcute de Victor Ponta, Guvernul USL estimează că schema de reduceri fiscale pentru populaţia cu venituri sub medie şi credite bancare care ar putea duce la reeşalonarea împrumuturilor pentru aproximativ 900.000 de români. Mai exact, băncile, spune premierul Victor Ponta ar putea reduce ratele la credite cu până la 4 miliarde de lei în 2014. Măsura va fi adoptată prin ordonanţă, urmând să fie aplicată tuturor creditelor contractate de persoane fizice, salariaţi sau pensionari: “Condiţia este ca aceste persoane să aibă un venit lunar mai mic sau cel mult egal cu salariul mediu net, de 1.610 lei, şi să nu aibă restanţe mai vechi de 90 zile la creditele bancare. Este vorba de înjumătăţirea ratei pe o perioadă de doi ani, dar nu mai mult de 500 lei pe lună. Este un credit fiscal acordat de stat pentru a acoperi creşterea dobânzii pentru cei doi ani de scădere a ratei. Practic, jumătate din rata pe care o plătesc va fi amânată – cei care au, de exemplu, 800 lei rată vor plăti doar 400 lei, restul de 400 lei se amână pe doi ani, iar statul va suporta, pe baza unui credit fiscal, din impozitul pe venit diferenţa după ce se termină cei doi ani”, a spus Victor Ponta.

Ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea, afirmă că “Guvernul USL are în vedere, prin aplicarea acestui sistem, să aducă în economie 4 miliarde de lei pe an, ceea ce echivalează cu o creştere suplimentară cu 1% din PIB pe 2 ani”.

Guvernul USL a estimat că această măsura ar putea viza 907.000 de debitori şi declară că acest lucru a fost discutat cu Banca Naţională şi agreată de FMI. Măsura este discriminatorie pentru că se adresează românilor cu venituri sub medie şi cu credite cu întârzieri la plată sub 90 de zile. Ceilalţi sunt excluşi. Nu sunt beneficiarii schemei gândite de Guvern aproximativ un milion de români.

“Electorata” este incorectă, pentru că valoarea de 1.610 lei nu corespunde cu nivelul venitului mediu salarial din prezent, ci cu situaţia din luna septembrie 2013. La valoarea de 2.298 lei venit salarial mediu brut utilizată la fundamentarea bugetului pe 2014, rezultă un venit salarial mediu net de 1.664 lei.

Pentru pensionari beneficiile sunt mult mai extinse, deoarece pensia medie era la finele anului trecut de 811 lei şi ar trebui să urce la 841 lei după indexarea de la începutul acestui an. Astfel, vor putea obţine facilităţi din partea statului toţi pensionarii cu punctaj sub 2,03, respectiv care au avut salarii duble faţă de media pe economie.

În aceste condiţii, dat fiind timpul necesar formalităţilor necesare şi birocraţia aferentă, aplicarea măsurii în timp va demonstra dacă nu cumva numărul beneficiarilor pensionari al măsurii de stimulare a consumului va fi mai mare decât cel al salariaţilor.

“Electorata” este imorală şi are ca drept unic scop beneficiul electoral al Guvernului USL, având în vedere faptul că 2014 este un an electoral. Un joc de întrajutorare promovat de premierul Victor Ponta pentru o perioadă de doi ani, în vederea asigurării liniştii USL pentru următorii patru ani. Prin promovarea acestor măsuri, Guvernul USL oferă pomeni electorale, chiar înainte de alegerile europarlamentare, începând cu 1 aprilie 2014 – zi care coincide cu intrarea în vigoare a accizei de 7 eurocenţi pe carburant.

Prin această măsură, Guvernul USL condus de Victor Ponta încearcă, din nou, să-şi acopere incompetenţa pe deplin dovedită. Incapacitatea USL de a performa duce la blocarea dezvoltării României. Prin politica fiscală promovată, Guvernul USL nu generează o creştere economică şi nici nu se întrevăd soluţii prin care România să recupereze într-un interval rezonabil de timp decalajul de dezvoltare pe care îl are, comparativ cu alte ţări membre ale Uniunii Europene.

Pe cand pedeapsa? a spus: (March 9th, 2014 at 20:35 )

Angajaţii Aeroportului Internaţional „Traian Vuia” erau urmăriți ilegal de fostul director Cornel Sămărtinean. Aceasta a acționat mână în mână cu un fost angajat SRI, montând camere video în birourile instituției. Noii șefi ai AIT au depus plângere la Parchet.

Pedeapsa va fi aspra a spus: (March 9th, 2014 at 20:43 )

Neregulile contestate de conducerea aeroportului se refereau la deficienţe în actele contabile ori la sume neîncasate din diferite contracte care au păgubit bugetul instituţiei conduse la vremea respectivă de pedelistul Cornel Sămărtinean. Comisia de control a constatat că la mai multe spaţii închiriate există diferenţe de suprafaţă care nu au fost facturate iar chiriile au fost mai mici faţă de tarifele aprobate de consiliul de administraţie, estimând un prejudiciu de 1.603.913,44 lei, cu TVA inclus. După ce aeroportul a făcut o altă experiză în urma căreia a rezultat o a treia variantă a suprafeţelor închiriate, Curtea de Conturi a ajuns la concluzia că, de fapt, nu se cunosc suprafeţele reale ale spaţiilor şi chiriile nu erau corect calculate. S-a constatat, de asemenea, că în 2010 şi 2011, potrivit contractelor pentru servicii aeroportuare, aeroportul a încasat bani mai puţini de la Carpatair şi Tarom faţă de tarifele prevăzute de consiliul de administraţie, deficitul fiind estimat la 1.711.943,67 lei. Un prejudiciu de 269.450 lei a fost stabilit ca urmare a subdimensionării spaţiului închiriat firmei Trinvest Bakery SRL şi a diminuării tarifelor aprobate prin hotărârea consiliului de administraţie. Firma aparţine verișorului deputatului pedelist Alin Popoviciu, iar controlul Curţii de Conturi vine să confirme mai multe dezvăluiri făcute de PRESSALERT.ro în legătură cu acest contract dubios.

Colegiul 1 a spus: (March 9th, 2014 at 20:44 )

Domnul Cornel-Mircea Sămărtinean:

“Bugetul USL pentru 2014 – un buget al sărăciei, al supraimpozitării şi al lipsei de investiţii”

Bugetul pe anul 2014 este un buget tipic al stângii socialiste, bazat pe introducerea de noi impozite şi taxe, pe mărirea unora existente şi reflectă eşecul politicii economice a Guvernului USL, eşec certificat prin Acordul încheiat cu Fondul Monetar Internaţional. Se invocă din nou, în mod laş, Acordul cu FMI şi cu Comisia Europeană ca fiind forţa care a determinat Guvernul USL să propună noi impozite şi taxe sau să le crească pe cele existente.

Bugetul pe anul 2014 arată că USL guvernează România în absenţa unor strategii esenţiale pentru dezvoltare, provocând prejudicii importante cetăţenilor şi economiei. Reprezentanţii Guvernului s-au prezentat nepregătiţi la negocierile cu Comisia Europeană pe tema priorităţilor României pentru perioada 2014-2020, irosind ocazia de a arăta ce dorim să finanţăm cu cele 40 de miliarde de euro alocate.

Bugetul întocmit de Guvernul USL demonstrează neputinţa absorbţiei fondurilor europene şi lipsa unor strategii pe termen mediu şi lung cu efecte din ce în ce mai negative pentru economie. Incompetenţa Guvernului, condus de premierul Victor Ponta, se datorează şi faptului că România nu are la ora actuală masterplanul pentru transporturi, nu avem strategie în domeniul energiei, lipseşte strategia pentru agricultură şi cea pentru dezvoltare rurală.

Munca, educaţia şi sănătatea au primit mai puţini bani, comparativ cu anul 2013. Economia, internele, justiţia şi SRI au şi ele mai puţine fonduri la dispoziţie în raport cu anul anterior.

În schimb, administraţiile publice locale primesc anul viitor cu 1,2 miliarde de lei mai mult faţă de 2013, doar prin majorarea transferurilor pentru Programul Naţional de Dezvoltare Locală (coordonat de vicepremierul Liviu Dragnea). În anul 2014, circa 300 de milioane se duc ca supliment faţă de 2013, ca fonduri de împărţit la ministerul vicepremierului Liviu Dragnea.

Destinaţia sumelor se stabileşte de către vicepremierul Liviu Dragnea, potrivit Ordonanţei de urgenţă pentru aprobarea PNDL din 10 aprilie 2013, care abrogă Legea PNDI-ului. Conform acestei OUG, vicepremierul este cel care întocmeşte şi aprobă prin ordin al ministrului repartizarea sumelor pentru program, pe judeţe, pe fiecare subprogram şi pe domenii specifice. Pentru PNDL s-au alocat fonduri totale de la bugetul de stat, însumând 492,94 milioane de lei, sumă la care se adaugă şi resursele prevăzute în bugetele locale pentru acest program, în timp ce construcţia de locuinţe beneficiază de 44,17 milioane de lei.

Pentru a completa sumele la bugetul de stat pe anul 2014, Guvernul USL a luat noi măsuri fiscale, şi anume:

– indexarea cu rata inflaţiei a cursului euro de anul trecut, la care se calculează acciza şi adăugarea unui plus de 7 eurocenţi pe litrul de carburant.

– un impozit de 1,5% din valoare pentru clădirile cu destinaţie specială din economia privată, din care Guvernul a calculat că poate aduna la buget circa 120 de milioane de euro.

Partea cea mai nocivă în bugetul USL o reprezintă agresiunea de proporţii la adresa contribuabilului, a omului de rând care munceşte şi plăteşte la timp taxele şi impozitele. Tocmai de aceea, pentru populaţia României creşterea accizei cu 7 eurocenţi pe litrul de carburant este un bir inutil şi toxic pus de Guvernul USL. Introducerea de noi poveri fiscale nu face decât să frâneze şansa de relansare economică a României, opinie total contrară politicii fiscale a Guvernului USL. Această taxă va duce la creşterea inflaţiei. Inflaţia va fi anul viitor între 3,5-3,6%, Banca Naţională estimând o inflaţie de 3%.

În calitatea mea de deputat, ales în circumscripţia electorală nr.37 Timiş, am prezentat în plenul reunit amendamentele referitoare la problemele judeţului pe care îl reprezint. Din păcate, toate amendamente au fost respinse, atât în comisiile de specialitate, cât şi în plen, majoritatea USL-istă considerându-le neimportante, deşi Timişoara contribuie după Bucureşti cu cei mai mulţi bani la bugetul statului.

Guvernul USL îşi arogă şi în anul 2014 pactul cu evazioniştii. Bugetul pentru anul 2014 alimentează doar zonele sensibile ale următoarelor alegeri, mai exact clientela de partid: consiliile judeţene, consiliile locale şi primăriile conduse de reprezentanţi ai USL, precum şi firmele “prietenoase”, sponsori importanţi pentru următorul an electoral.

Bugetul USL pe anul 2014 este construit pe principiul tăierii finanţărilor tocmai de la acele programe care generează locuri de muncă, stimulează investiţiile, dau o şansă tinerilor antreprenori şi conduc la formarea unei clase de mijloc solide.

Acest buget menţine pentru încă cel puţin un an de zile economia României într-o zonă de mediocritate, de creştere economică slabă, sub potenţialul ţării. Acest buget arată din nou victoria evaziunii fiscale asupra celui mai “cinstit” guvern care se afundă, de fapt, pe zi ce trece în corupţie. Acest buget nu este numai o dovadă a lipsei de strategie, dar şi a lipsei de expertiză în înţelegerea problemelor şi nevoilor economiei reale, având la bază o politică fiscală haotică, incoerentă, lipsită de orice minimă predictibilitate, ostilă mediului de afaceri şi economiei în general.

ALINTM a spus: (March 10th, 2014 at 00:54 )

PT CORNEL : taci din gura gunoi ucigas de caini comunitari , asta dupa ce VIDEANU a furat banii de adapost ,FMI ?

ALINTM a spus: (March 10th, 2014 at 00:55 )

curvele astea din PDL au furat zeci de miliarde euro , ne au imprumutat la FMI cu 20 miliarde euro , au inchis spitale ,furat pensii si salarii , au distrus oltchim , cfr marfa , hidroelectrica , posta …..

#alintm a spus: (March 10th, 2014 at 12:34 )

cred ca mama ta e foarte fericita ca are un cretin ca tine!

ilia-srb a spus: (March 10th, 2014 at 18:00 )

alintm dute in oltenia sau moldova lasane cu lozinci comuniste,aici e Banatu,alta civilizatie nu milogi ca tine,vezi ca s-o recit zama la cantina saracului!

Colegiul 1 PDL Timisoara. a spus: (March 10th, 2014 at 19:34 )

Domnul Cornel-Mircea Sămărtinean:

“Proiectul de revizuire a Constituţiei – un proiect pentru liniştea baronilor locali şi a clientelei de partid”

Constituţiile postcomuniste ale României par să stea sub dublul semn al partizanatului politic şi al improvizaţiei. Actualul proiect de modificare a Constituţiei nu face nici el excepţie, fiind gândit să reprezinte interesele politice şi penale ale unui grup de oameni politici. Nu întâmplător s-a dorit desemnarea ca premier a persoanei propusă de partidul sau alianţa care a obţinut cel mai mare număr de mandate, conform rezultatului alegerilor.

Curtea Constituţională a stabilit că 26 de articole din proiectul de revizuire a Constituţiei, printre care şi cel privind numirea premierului, sunt neconstituţionale, deci vor trebui înlăturate. În cazul altora, a făcut recomandări de modificare şi de corelare a textelor de lege.

Actualul proces de revizuire a ignorat, deliberat, referendumul din 2009, referendum validat ca atare prin atingerea numărului minim de participanţi. Intenţia noii Constituţii este de a realiza un compromis între menţinerea aproape neschimbată a bicameralismului şi acceptarea unei concesii numerice – Camera Deputaţilor îşi vede dimensiunea limitată la maximum 300 de reprezentanţi. Dincolo de acest gest, proiectul de revizuire menţine un edificiu bicameral care şi-a dovedit limitele. El nu reuşeşte să răspundă la întrebarea elementară legată de rolul şi menirea Senatului însuşi. Seria de articole prin care se sugerează că Senatului îi vor reveni o serie de domenii, spre gestionare, este una mai degrabă formală.

Există un domeniu în care actualul proiect de revizuire intervine, spre a modifica statutul aleşilor. Prin dispoziţiile lui conduce, pe de o parte, la naşterea unei protecţii sporite la nivel procesual penal şi, pe de altă parte, exclude Înalta Curte de Casaţie şi de Justiţie de la judecarea în primă instanţă a cauzelor care îi implică pe parlamentari.

Deşi alegerea directă a şefului de stat este menţinută, relevanţa instituţiei prezidenţiale este afectată sever. În fapt, prin seria de amendamente propuse, noua formă avantajează pe deţinătorul poziţiei de şef al guvernului.

Semnificativă pentru această parlamentarizare a regimului este noua manieră de numire a primului ministru. Preşedintele nu mai are nici o marjă de manevră. El este obligat să acţioneze în acord cu voinţa coaliţiei/partidului care a întrunit cele mai multe voturi.

Deşi au existat puncte de vedere care au sugerat necesitatea modificării mecanismului de adoptare al ordonanţelor de urgenţă, nimic semnificativ nu a fost realizat pe acest plan. Limitarea dreptului la angajarea răspunderii Guvernului la o singură dată pe sesiunea parlamentară nu anulează rolul executivului în materie de legiferare.

Nu mai puţin îngrijorătoare este viziunea referitoare la componenţa Consiliului Superior al Magistraturii. Creşterea numărului de reprezentanţi ai societăţii civile la patru este o modalitate prin care majorităţile politice câştigă o pârghie de influenţare directă. Stipularea constituţională a dreptului adunărilor de magistraţi de a-şi revoca aleşii din CSM conţine un semnal potenţial de intimidare la adresa celor care vor fi parte a organismului de garantare al independenţei justiţiei.

Proiectul de revizuire a Constituţiei în forma actuală îşi probează limitele. Sunt prevăzute articole care ar putea transforma Constituţia României într-un paravan pentru fărădelegile baronilor locali şi a clientelei de partid. Un proiect făcut la comanda politicienilor cu dosare penale pe rol.

Pentru 26 din articolele prevăzute ne-a salvat Curtea Constituţională, declarându-le neconstituţionale. În cazul altora, a făcut recomandări de modificare şi de corelare a textelor de lege. Numărul articolelor identificate ca fiind cu probleme se apropie, însă, de 70%. Un procent imens, ce vorbeşte de la sine despre neprofesionalismul şi superficialitatea artizanilor acestui proiect. Adoptarea lui în această formă conduce cu siguranţă la afectarea unor mecanisme esenţiale în funcţionarea democraţiei în România.

Colegiul 1 PDL Timisoara. a spus: (March 10th, 2014 at 19:35 )

Domnul Cornel-Mircea Sămărtinean:

“Gara de nord din Timişoara – fostă prioritate a fostului Guvern USL”

Mult discutatele proiecte ale Timişoarei sunt doar nişte vorbe-n vânt. Fostul Guvern USL n-a alocat niciun ban pentru punerea în practică a acestora, în ciuda promisiunilor trâmbiţate în gura mare. Surprinzător este faptul că acest lucru este afirmat de către primarul Nicolae Robu, la a doua zi după pronunţarea “divorţului” dintre PNL şi PSD.

Primarul Nicolae Robu a însoţit Poliţia Locală într-o acţiune care s-a dorit un semnal de alarmă pentru modul în care se desfăşoară comerţul şi cum arată cea mai mare gară din Timişoara. În periplul său, şeful Poliţiei Locale a fost însoţit de către şefii serviciilor de la protecţia mediului, disciplină în construcţii şi inspecţie comercială care au făcut constatări, urmând a aplica somaţii, iar mai apoi, dacă nu se intră în legalitate, vor da şi amenzi.

Este de neconceput ca municipiul Timişoara, oraş candidat la titlul de capitală culturală europeană să aibă o astfel de gară. Gara timişoreană seamănă mai degrabă cu o gară dintr-o ţară africană. Urâtă, învechită, degradată, murdară, plină de vagabonzi, este locul unde îţi doreşti să petreci cât mai puţin timp.

La începutul anului 2013 reprezentanţii Primăriei Timişoara şi cei ai Consiliului Judeţean Timiş au organizat o serie de întrevederi cu parlamentarii locali pentru a le prezenta priorităţile oraşului şi ale judeţului. Parlamentarii de Timiş au primit o listă cu 15 priorităţi, însă din păcate până în prezent niciuna nu s-a concretizat până acum. Toate cele 15 proiecte necesitau finanţare de la bugetul de stat. Pe lista proiectelor prioritare se afla şi reabilitarea gării din Timişoara care se află într-o stare jalnică pe care cu stupoare abia acum a descoperit-o şi domnul primar Nicolae Robu. Între timp, fără nici o explicaţie s-a renunţat la aceste întâlniri.

Gara de nord din municipiul Timişoara reprezintă atât o prioritate strategică pentru municipiu, cât şi o prioritate în domeniul infrastructurii şi serviciilor de transport.

Din cauza tergiversărilor între factorii de decizie din fostul guvern USL s-a pierdut finanţarea de la Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare pentru renovarea gării de nord din Timişoara. În luna martie 2013 BERD îşi dăduse acceptul de reluare a lucrărilor. În instanţă, la Curtea de Arbitraj de la Paris, se mai judeca un singur proces, pe pretenţii. Adică firma de construcţii care se apucase în urmă cu câţiva ani buni de reabilitare cerea despăgubiri. Despăgubiri cere şi CFR, dar asta nu împiedică nicicum reluarea lucrărilor, cu altă firmă. Practic, trebuia făcut un alt proiect şi reluată licitaţia. Reavoinţă, nepăsare sau incompetenţă ? Toate trei la un loc.

Locuitorii municipiului Timişoara au avut răbdare şi le-au acordat autorităţilor un răgaz de timp rezonabil în care, cu o majoritate parlamentară de 70%, fostul guvern USL putea face foarte multe pentru comunităţile locale, pentru modernizarea statului român. Cu toate acestea, după doi ani de guvernare USL-istă nici una dintre promisiunile mincinoase nu şi-a găsit transpunere în practică. Avem de-a face cu un management defectuos al guvernării privind alocările bugetare pentru investiţii, un mod netransparent în folosirea banilor publici, care au fost îndreptaţi cu prisosinţă către baronii locali şi clientela de partid.

Colegiul 1 PDL Timisoara. a spus: (March 10th, 2014 at 20:51 )

http://www.romanialibera.ro/actualitate/locale/primarul-timisoarei-parat-in-parlament-299641.html

“Este incredibil cum se ignoră probleme importante ale acestui oraş, cât de jos au ajuns discuţiile. Sunt indignat de modul în care se desfăşoară actul administrativ în Timişoara. Cetăţenii acestui oraş sunt obligaţi să asiste la un dialog al muţilor, unul fals. De unde vine această grabă de mutare a clinicii? Unde este urgenţa, care este interesul? Este evident că se vrea eliberarea acelui spaţiu, nu neapărat mutarea clinicii într-un loc mai bun. Sunt multe alte spitale în retrocedare şi nimeni nu se agită să le găsească un alt spaţiu. Primarul chiar ne crede pe toţi proşti?”, s-a întrebat deputatul timişorean.

Colegiul 1 PDL Timisoara. a spus: (March 10th, 2014 at 20:51 )

“S-a repornit tăvălugul USL”, susţine deputatul PD-L Cornel Sămărtinean

Anul 2014 se anunţă pentru România ca un fel de călătorie periculoasă care ne poate costa destinul nostru ca popor, spune deputatul PD-L Cornel Sămărtinean.

“E un fel de călătorie cu două destinaţii, e ori – ori. Fie ne întoarcem în Europa, fie vom fi aruncaţi în zona gri, în care vom fi ai tuturor şi ai nimănui, un fel de cobai numai buni de folosit în jocurile dintr-o regiune ce devine tot mai sensibilă.

Totul a devenit un joc al USL, un joc dus până la capăt, pentru a salva penalii politici care vor să se bucure de averile acumulate ilicit prin devalizarea statului, un fapt pentru instaurarea oligarhiei roşii.

Intenţia vădită a USL este de a prelua statul român bucată cu bucată, om cu om, de a întoarce spatele Uniunii Europene şi Washingtonului, anulând ultimii ani de efort naţional pentru dezvoltare economică şi integrare europeană”, spune deputatul PD-L.

Conform lui Sămărtinean, se pare că partenerii din USL au îngropat securea războiului şi s-au înarmat ca pentru un război nuclear, decişi să facă una cu pământul pe oricine nu li se subordonează.

“Prin tot ceea ce fac în materie de justiţie, presă liberă, stat de drept, comunicare publică, liderii USL sunt total antiamericani şi antioccidentali. Poziţia lor publică, proamericană şi prooccidentală e o şmecherie de tipul <>.

Pentru democraţia din România, această poziţie duplicitară e mult mai periculoasă decât cea făţiş antioccidentală. Prin toate acţiunile sale, USL încalcă obligaţiile asumate prin semnarea tratatelor de aderare şi a convenţiilor la care este parte, în total dispreţ faţă de semnalele de alarmă trase de ambasadele europene sau de poziţia fermă a Washingtonului, prin vocea Victoriei Nuland”, crede Cornel Sămărtinean.

El apreciază că declaraţiile, de regulă extrem de prudente, ale guvernatorului Mugur Isărescu ar trebui să le dea guvernanţilor fiori reci, întrucât se vorbeşte explicit despre riscurile financiare pe care statul român şi le asumă prin mişcările de politică internă care, spune Isărescu, “nu pot fi înţelese pe plan extern şi pot duce la mişcări bruşte şi masive de capital”.

Sămărtinean concluzionează că “România lui 2014 arată ca un câmp de luptă în care nu mai funcţionează nici o regulă, un fel de război sinucigaş în care cei aflaţi la cârmă sunt hotărâţi să sacrifice interesele unui popor întreg doar pentru a pune mâna pe toate cheile şi a închide uşa în nasul europenilor şi americanilor.

Doar aşa, ca să arate că pot. Iluzoria deschidere spre China şi Rusia, pe care premierul Victor Ponta o flutură ca şi cum ar fi găsit o mină de aur, poate fi citită mai degrabă ca o aservire a acestuia la grupurile de presiune cu interese în zonă, în fapt un război al nervilor pe care a crezut că îl poate duce şi manevra după cum doreşte”.

Colegiul 1 PDL Timisoara. a spus: (March 10th, 2014 at 20:52 )

“Asistăm la decesul USL, o alianţă născută din ură”, a declarat deputatul PD-L Cornel Sămărtinean

Deputatul PD-L Cornel Sămărtinean apreciază că este greu de spus cine va câştiga şi cine va pierde din moartea USL, jocul fiind în desfăşurare pe tot terenul. În opinia sa, PSD se reîntoarce parţial la combinaţia din 2004 (PDSR – PUR) şi intră, de pe poziţii mai bune decât atunci, în linie dreaptă, în tentativa de a pune mâna pe toată puterea.

“Noua majoritate parlamentară nu este încă bine asamblată, dar Ponta şi Hrebenciuc discută de zor cu minorităţile, cu o parte de la PP-DD şi cu UDMR. O altă maşinărie de vot, mai fragilă, mai flămândă, mai fiţoasă şi cu pretenţii se va alinia la start. E clar că nici PSD, nici lui Ponta nu le convine momentul, pentru că ar fi preferat ca despărţirea să se producă după europarlamentare. Ponta ştia prea bine că Antonescu nu va candidatul USL, care oricum urma să se ducă de râpă. Zarurile au fost aruncate, în ciuda baronilor PNL, cărora nu le pasă de strategii politice, dar care sunt dependenţi de accesul la resurse şi care s-au opus în culise ieşirii de la guvernare”, a declarat Sămărtinean.

Deputatul PD-L susţine că PSD şi PNL nu se ceartă pentru că le-ar părea rău că mii de oameni de la Oltchim au rămas fără un loc de muncă, că nu s-au realizat cele un milion de locuri de muncă promise şi că numărul de şomeri a crescut cu 3,4 la sută.

“Asistăm la decesul USL, o alianţă născută din ură. PNL a părăsit Guvernarea USL. Ce va urma este inevitabil: va fi detubat de la alimentarea cu bani bugetari şi contracte, lucru fatal în alegeri, ceea ce ar putea provoca sciziuni. Repoziţionarea pe dreapta nu va nici ea uşoară, pentră că PNL este părtaş, prin participarea în ultimii doi ani ca partid aliat al PSD la guvernarea, la toate loviturile date justiţiei şi statului de drept, precum şi la toate derapajele create şi susţinute cu bună ştiinţă. Simpla dezicere de Voiculescu este şi ea tardivă şi ipocrită. Până atunci, înă, cineva trebuie să cheme legistul şi să redacteze testamentul. Pe zi ce trece, cadavrul USL miroase tot mai tare”, spune deputatul PD-L.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

Daca e plen cu revolutionari, e scandal la Timisoara

Sunt 28 de ani de la Revoluția din 1989, dar nu e liniște. Revoluționarii din Timișoara continuă să se certe fără jenă, la fiecare plen festiv. Plenul a fost condus de consilierul local și revoluționarul Lucian Căldăraru. Concluzia, după zeci de minute de contre: nu există recompensă materială pentru cei care au ieșit în stradă în acel decembrie.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Daca e plen cu revolutionari, e scandal la Timisoara
CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Heraeus
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Buzias, Pasarea Phoenix a statiunilor balneoclimaterice / FOTO

În anii comunismului, dar și în primii ani post-decembriști, stațiunea Buziașul a căzut, la un moment dat ajungând o ruină. În ultimii ani a început însă să renască din propria cenușă precum Pasărea Phoenix, nume care, nu întâmplător, a fost dat ultimului hotel de patru stele ridicat aici. Dar mai este mult până departe, respectiv mai este de muncit până când Buziașul își va regăsi faima și strălucirea de altădată.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Buzias, Pasarea Phoenix a statiunilor balneoclimaterice / FOTO

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Suporterii lui ASU Poli au pornit din nou în marș din Piața Maria, în memoria eroilor Revoluției din 1989. Vantul rece nu i-a oprit pe cei câteva sute de participanți să aprindă lumânări în fața Catedralei și urmeze traseul devenit tradițional. S-a rostit „Tatăl Nostru” și s-a scandat, la un moment dat, numele Regelui Mihai I al României.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Eroii nu mor niciodata. Marsul Druckeria, intru neuitarea lui Decembrie 1989 / FOTO
Sunt 28 de ani de la Revoluția din 1989, dar nu e liniște. Revoluționarii din Timișoara continuă să se certe fără jenă, la fiecare plen festiv. Plenul a fost condus de consilierul local și revoluționarul Lucian Căldăraru. Concluzia, după zeci de minute de contre: nu există recompensă materială pentru cei care au ieșit în stradă în acel decembrie.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Daca e plen cu revolutionari, e scandal la Timisoara
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top